Søk i denne bloggen

søndag 25. september 2011

Mørkeredd

Så har jeg funnet det ut- jeg har ikke vokst fra meg å være mørkeredd!!

Jeg er,som jeg var inne på i går,alene med barna på hytta. Vi har hatt en flott dag ite i reg et- bygget hytte,vært sjørøvere og mer til. Vi har kosa oss inne- tatt badstu, dusja og sett kaptein sabeltann.

Nå er det kvelden-
Det er nesten helt mørkt, det pøsregner plutselig og det blåser en del mer enn tidligere i dag.
Jeg kan bare nevne den lettelsen jeg kjente da det endelig var morgen sist natt, når jeg så at det bEgynte å lysne ute... Og nå er det altså mørkt igjen.

Hva er det med mørket?
Jeg husker at jeg var livredd som barn,så har det linsom vært bedre i voksen alder...
... Men så har jeg bodd i by hele mitt voksne liv, først nå jeg er "alene" i VIRKELIG mørke.
Jeg er jo ikke alene, ungene er jo her. Det er forresten utrolig hvor godt det er å ha ungene sammen med seg- de er jo tross alt to og tre år- og virkelog noen å støtte seg til dersom man er voksen og trenger noen...NOT,men det er godt å ha de her!

Alla vinduer er lukket, dører er låst -
Klokka er nå ca åtte om kvelden, og jeg er på tur i seng- en hel time senere enn i går ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...