Søk i denne bloggen

torsdag 24. november 2011

kan vi låne ungene...?

I går kveld ringte telefonen min, og jeg må innrømme jeg ble litt overrasket da jeg så det var naboen som ringte.
"Hallo nabo"
"Hallo nabo, du sover ikke enda altså..?"
(Halloo, hva er det for et spørsmål kl. 1930 om kvelden - er jeg sååååå gjennomskubar?)

Vi prata litt att og fram om forskjellig, før hun spør;
"Er dere hjemme i helgen?"
"Jaaa, hvordan det?"
"Kan vi låne ungene deres om lørdag formiddag?"

Det er første gang noen har spurt om å få låne ungene våre, ha de med seg, ha de for seg selv - uten en av oss...
... og hva svarer jeg???

"EEeeh, låne ungene våre, hva skal du med de?? ... Jeg blir litt mistenksom, men ut fra hva kona mi sier - at meg og deg er like nevrotiske når det kommer til barna, så jaa... dere kan vel det... "

Det skulle vise seg at naboen har tenkt å ha med ungene å bake kakemenner til jul, og det er jo veldig koselig.
Vi kan gjerne være med vi voksne og, dersom vi ønsker det sa hun videre.
Ble enige om at det er bra for ungene å få gå alene i allfall i starten, så kan heller vi komme etter en stund. De har godt av å få prøve seg litt alene hos andre enn oss, så kan heller vi stupe inn i boden - lete etter adventsutstyr etc.  :O)

Skal hilse og si det var en overraskende, men hyggelig telefon - jeg er veldig glad for akkurat disse naboene :O)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...