Søk i denne bloggen

søndag 27. april 2014

...før jeg visste ordet av det ikke bare satt jeg og kledde av og på barbiedukker, jeg var midt inne i leken...

I dag har lillemann vært i bursdag, mens jeg og lillemor har vært hjemme og kosa oss. Konemor på sin side har hatt alenetid, som hun har brukt i hovedsak til jobb vil jeg tro...

Lillemor har lekt inne i formiddag, det som begynte med at hun var på rommet og lekte litt med smådukkene sine, endte opp med at vi satt ved kjøkkenbordet og før jeg visste ordet av det ikke bare satt jeg og kledde av og på barbiedukker, jeg var og midt inne i leken til lille smurfen min - så sa du, og da gjorde du, og da gjorde jeg, og du sa...

Og som sagt så gjort, jeg sa og jeg gjorde, og hun gjorde og jeg sa...

Vi har gjort mer -
vi har bakt gjærbakst, littepitt grove bolleprodukter faktisk :o)
En bolledeig kunne bli til både boller, kromelurer og kanelpinner. Lillemor hadde lite ønske om å trille ut eller brette i hop deigen i dag, det var for mye kliss - men hun flyttet gjerne ferdige produkter over på brett og la på vaniljekrem... kjempeflink liten smurfeline.


Når mamma og bror kom hjem løp lillemor de i møte "overraskelse, vi har bakt og det er dessert" mens hun tygget i vei på kanelpinnen sin...
Dessert du, men du spiser den jo nå??
Og det var jo så sant som det kunne bli, vi spiste desserten før vi spiste middagen i dag - og middagen, ja den spiste vi ute på trappa med yttertøy innkludert luer på :o)

En hærlig dag inne, og ute :o)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"Psykt bra samtale" - mitt lille bidrag til den store jobben

Jeg har de siste to - tre årene gått med en kraftig drøm om å starte min egen podcast, en pod der jeg snakker med folk om psykisk helse gene...