Søk i denne bloggen

tirsdag 1. april 2014

jeg blir helt ødelagt jeg, av å vite at ungene er rett over sundet og jeg er ikke sammen med de...

Da er vi i gang med spennende kurs, denne gangen med forhandling som tema.

Det som er kjekt med forhandlingskurs, er at man helt sikkert kan komme til å dra nytte av det ikke bare i lønnsforhandlinger, men og til forhandlinger med konemor... i den grad det er snakk om forhandlinger med konemor...
Med småsmurfene - lillemann er den fødte forhandler, mens lillemor nok helst sparer tid ved å hoppe over forhandlingene...
Joda, jeg kan jo tro at jeg vil kunne ha nytte av det også på andre om råder... kanskje når vi en gang skal kjøpe ny bil...

Kurset holdes hjemme i Tromsø, og vi er anbefalt å holde til på hotellet disse dagene ettersom vi holder ti timers dager - just så vi holder oss innenfor arbeidsmiljølovens rammer.
Det blir ikke tid til å dra i barnehage, på shopping eller å gjøre husarbeid mens kursdagene pågår var beskjeden vi fikk for et par uker siden...

Mmmmh nei, men når man er en hjemmeperson med stor H, ER det vanskelig å være på kurs i byen, slutte av om tidlig kveld - og vite at nå kan man AKKURAT rekker å komme hjemom en liten tur før avleggerne sovner, kose litt på de og bare kjenne på å være litt hjemme...
... Det man glemmer da er at avleggerne er små, og blir veldig kosen og gjerne og noe oppgiret når man ikke har sett de på en hel dag og så kommer på et tidspunkt de er trøtte, slitne og egentlig i ferd med å gå til ro...

Jeg har en høvelig mistanke om at jeg klusset det litt til for tante mana i dag da jeg kom hjem midt i leggetiden. Lillemann lå med spillet sitt og enset meg ikke før jeg sto ved sengen hans - da ble han glad og jeg fikk den deiligste lillemannkosen.
Lillemor lå i senga og leste bok sammen med tante mana, og ble veldig eadni-eadni da jeg kom... For min del var det helt fantastisk å få den lille kosestunden med småtassene, men jeg TROR nok det ikke var det beste for tante mana som hadde gjort en god jobb med stelling og legging.

Det ER ikke bare bare å kjenne abstinenser etter småsmurfkos og hjemmero, og faktisk er det nesten verre å kjenne på dette når man har hjemme så nært at man faktisk KAN dra hjem en tur... jeg blir helt ødelagt jeg, av å vite at ungene er rett over sundet og jeg er ikke sammen med de...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alenetid- frivillig eller..?

  Alenetid- Facinerende hva man får seg til å tenke på, når man har tid for seg selv... Mens noen higer etter alenetid, er ikke andre så o...