Søk i denne bloggen

fredag 30. mai 2014

...jeg kjente et snev av bekymring for hva denne dagen ville bringe meg da det ble klart at konemor skulle avspasere...

I dag har jeg hatt min annen-hver-fredag-fri, og det i et fantastisk hærlig vær.

Konemor bar allerede i går kveld preg av at hun egentlig kunne være klar for en fridag hun også, og i dag tidlig tikket det inn bekreftelse på avspasering for henne.

Når konemor finner ut at hun skal avspasere på en av mine fridager er det ikke uvanlig at vi pleier å ende opp med husarbeid - og da mener jeg husarbeid!!
Kåken vår er aldri så pertentlig og nedvasket i alle kriker og kroker, støvpusset og glattpolert som de dagene konemor finner ut at hun skal ha fri sammen med meg.

Det er vel ikke overraskende at jeg kjente et snev av bekymring for hva denne dagen ville bringe meg da det ble klart at konemor skulle avspasere, det oppløftende var at hun gikk over huset allerede i går - så det måtte da være måte på hva hun kunne finne på i dag...

Vi bestemte oss for å dra rett fra levering i barnehagen og ut i handling for å få det unna, noe vi gjorde - og så satte vi kursen hjem til sola faktisk.

Dagen i dag har over hodet ikke båret preg av husarbeid og andre rariteter som konemor kan finne på at vi skal ta oss til på en fridag - vi har ligget på plenen i steikende sol, vi har spist lunsj ute i sola og vi har sovet... eller hun har sovet og jeg har duppet og slumret... jeg snorker når jeg slumrer...

Det er lenge siden vi har bare ligget slik sa konemor til meg, og videre - om vi i det hele tatt har ligget slik...
Jeg husker forrige gang vi bare lå ute på verandan og skulle nyte sola i fred og ro sa konemor, da starta naboen med gressklipperen... det er faktisk ni år siden nå...


En kjærestedag i kvalitetens tegn, det er hva vi har hatt i dag :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...