Søk i denne bloggen

lørdag 28. juni 2014

han har to ting oppi sprøyta eadni, det var en stor nål...

Jeg har de hærligste og artigste småtassene ever - det er jeg helt sikker på...

I går var naboene på besök før de drar til syden i dag. Ungene var kjempegira allerede etter å dra rett fra barnehage til byen og ikke hjem og inn før klokka var i barne-tv tid. Lillemor fikk besøk av bestisen på 17 år da vi kom hjem, og roet seg ned i fanget hennes, mens lillemann slækka i tv-stolen.

Naboene er søte, de hadde med seg ispenger til ungene som vi pent har puttet i de respektive lommebøker i dag så er vi sikker på at vi har de med oss når vi skal slunke rundt dit vinden fører oss. Eadni har og tatt med seg svenskelommeboka, for uansett hvor vinden fører oss - sommerstid går den alltid innom sverige, det er jeg altså overbevist om :o)



Vi har en lillemann som er en racer på å huske ting, og fortelle ting. I går skulle han fortelle naboen hva vi må huske på når vi skal dra på ferie -
Jo sa han, vi må passe på at eadni har på seg truse... eeeh.., unnskyld meg gutten min - hva var det?
Ja, vi må det fortsatte han - og vi må passe på at syklene kommer i garasjen og at eadni låser dørene og at hun husker å glemme lommeboken...
Tullballgutten min!

I dag skal vi klippe sommerklippen, jeg og lillemi, og når det er gjort skal vi spise premieis - premie fordi småtassene var så flinke i går da de var med eadni og få sprøyte.

Lillemor satt framfor meg og holdt meg trygt i armen, det var bra fordi denne gangen var det vondt da man kom litt skjevt ut... eller inn... fra start. Lillemann på sin side sto ikke forran, han sto på siden av manuellterapeuten og fulgte nøye med - hva er det, er det inni skuldra, ser du sprøyta der inne, han har to ting oppi sprøyta eadni, det var en stor nål...

Det er tydelig at lillemann vår liker å følge med på ting som skjer, han er opptatt av detaljer - og det er jo en god ting.
Lillemor holdt meg, strøk på meg, spurte omsorgsfullt går det bra med deg, betrygget med at det går bra eadni...

Da sprøyta, den vonde sprøyta denne gang, var satt var jeg plutselig veldig kvalm - og det skulle utnyttes av ikke mindre enn tre stykker rundt meg...
Legg deg ned på benken du sa fysioen, og spurte lillemann om han kunne sette på kaldt vann i springen - før han henvendte seg til lillemor "det er bra du holdt henne i armen da hun fikk sprøyte, ellers hadde hun nok skreket..."
Så tok han tak i beina, løftet de høyt i lufta og ristet på de mens han pratet med småsmurfene, nå skal vi bare la henne ligge litt sånn her - det er bra dere er så flinke...
Tørkepapir dyppet i kaldt vann, dryppvått, klasket i panna av en smilende og fornøyd fysio - med to forundra småtasser som tilskuere... morsomt, hvorfor gjør han det spurte lillemann...
... fordi han er en vasball svarte jeg, og alle lo...
Kjenner du deg bra nå spurte han, ja takk - nå er det bedre, dere er flinke sa jeg... og nå - nå venter altså en ispremie på avleggerne ;o)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...