Søk i denne bloggen

tirsdag 4. april 2017

Jeg elsker å være sammen med barna mine

I ettermiddag da klokken var blitt kvart på fire, jeg var kokt i hodet og endelig kjørte fra jobb, en halv time senere enn jeg hadde tenkt skulle være ca senest på hjemvei, snurret det rundt med tanker i hodet mitt - mange, mange tanker.
Jeg hadde en hovedtanke som gikk i spor, nemlig at det var på høy tid å få avleggerne hjem fra SFO - jeg er veldig lite komfortabel med at de har så sene dager som det ble på de i dag.
I tillegg visste jeg at jeg var nødt for å kjøpe kattemat på veien, som nødvendigvis ville ta litt tid og gjøre meg ennå senere til henting av småsmurfer - spesielt tar det tid med kø i kassa som det selvfølgelig er når man har minst tid å bruke på å stå i kø.

Etter at kattematen var kommet i bilen og jeg igjen satt i mitt eget trøtte selskap fortsatte tankene å gå... og de behovene jeg kjente på der og da meldte seg i min bevissthet.
Nå skal jeg få hjem ungene og så skal jeg bare være sammen med de, det var hva jeg kjente aller mest for og tenkte aller mest på - i tillegg til middag som faktisk ikke var tenkt ut på forhånd i dag.

Vi kom oss hjem, jeg i forveien med bil og sekker - mens de kom rullende etter på sykler.
Middag ble det, enkelt riktig nok - men likevel.
Etter middag var det fram med Ipad og mobil for å spille, undringen ble stor da eadni brøt inn og drepte spillegleden med ønske om å sitte sammen i sofa for å se litt på tv sammen.

Hva, hvorfor det lurte tassene på...
Fordi sa jeg, at mora deres har så veldig lyst til bare å være sammen med dere. Saken er at det har gått ganske i ett på jobb i dag, og for så vidt i går, og egentlig i hele forrige uke... og uken før... Når det er mye på jobb, når jeg er sliten og trøtt, når jeg virkelig skal gi meg selv noe av det aller beste jeg kan gi - er det tid sammen med de jeg liker aller best, kvalitetstid.

Jeg har bare lyst til å være sammen med ungene mine svarte jeg - Sitte i sofa sammen med dere og se på noe dere og jeg har lyst til sammen, bare være sammen med dere... ingen spill på mobil eller pad, ingen styr og holloi, bare kose med dere.
Hæææ???
Lillemann var noe overrasket først, lillemor kunne ikke helt forstå at man når klokken var nærmere seks skulle velge mellom sofakos ved tv eller å stelle seg og legge seg - men hun slo raskt fast at dersom det var valgmulighetene ville hun se norske talenter.

Kan du tenke deg for en ettermiddag jeg har hatt???
Jeg har sittet i sofa med lillemann min i armkroken, han har bare knødd seg inntil meg "så deilig når du krøller på håret mitt eadni..."
Lillemor har sittet og delvis ligget og knødd et par meter framfor oss, vi har sett på dans, sang, tryllekunster, akrobati og mer til - ungene har vært hærlige og jeg har hatt den beste ettermiddagen man kan tenke seg.

Det har vært leksehjelp på skolen i dag og jeg må ærlig innrømme, jeg har tatt lillemann på ordet i forhold til om leksene er gjort - ikke noe leksesjekk klokka seks om ettermiddagen her... har vi kosetid så har vi definitivt ikke noe lekser dratt med i det hele.
Klokka syv var avleggerne i seng, rolig og pent - ingen styr, ingen krangling, ingen opp og ned til nå i alle fall...

Ungene er egentlig vant med at vi setter oss sammen i sofa, de er vant med at vi har kosetid, de er vant med at det skal roes ned om ettermiddagen, de er vant med å ligge pladask utslått i sofa selv, de er vant til å sitte i armkroken og knø...
Jeg tror kan hende de likevel i dag senset noe mer, et særlig behov fra mora si til ro og kos - et behov de visselig har tatt ansvar for uten helt å vite det selv.

Jeg elsker å være sammen med barna mine, spesielt når de er så fantastisk deilige som i dag.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alenetid- frivillig eller..?

  Alenetid- Facinerende hva man får seg til å tenke på, når man har tid for seg selv... Mens noen higer etter alenetid, er ikke andre så o...