Søk i denne bloggen

søndag 6. november 2011

Dere har pipebrann!!!

I dag har vi hatt en aldeles herlig dag.
Dagen startet med at kona sto opp med barna og jeg sov et par timer ekstra- deilig!
Når jeg sto opp var det varmt og deilig i huset, og konemor satte i gang med egg og bacon... Mmmh, deilig!

Vi ordna etterhvert barna, og kom oss ut på tur i regnværet. Har hatt en flott tur i marka, med sykkelvogn som oppvarmingsrom til barna - samt pølser, kakao og kjeks med på tur :-)
Ungene storkosa seg ute i regnet, med et par småturer inn i lavvo for pølsegrilling.

Vel hjemme var det deilig å få fyr i ovnen igjen, og en varm dusj.
I det jeg kom ut av dusjen, lukta det rart, brent i huset... Hva er det som lukter spurte jeg, og videre- det lukter brent her... Neeei, svarte konemor, videre- det skal ikke være noe spesielt..
Noen par minutter senere kom det først et alvorlig bråk og støy ute, hvorpå vi ser på hverandre og lurer på hva i videste folk driver med på utsiden hos oss. Bråket ute endte med hamring på døra, noe begge forsto ikke kom fra et barn.

Etter hamringen kom naboen løpende rett inn, ropende "pipebrann, dere har pipebrann"
Vi begynte å kle på barna - der den ene satt nydusja i nattkjole, og den andre labba rundt i kosedress...
Lillemann vår gikk ut m naboen, mens lillemor vår stakk inn i stua og satte seg til med ei bok. En annen nabo kom innom og ga råd i forhold til trekk i ovnen, mens jeg gjorde andre og tredje forsøk på å få en stadig rømmende lillemor påkledd.

Med barna på plass hos naboen var det klart for å ta i mot først politi, deretter brannfolk.

Mistenkt, visste du at man får status som mistenkt i en slik situasjson, sånn bare for ordens skyld - fordi man må ha noen å mistenke liksom...
Hallo, vips - og jeg føler at noen ser meg som en kriminell, en som har brutt loven, som ikke eier moral og mer til...
Jeg kan hilse å si jeg ble provosert, og kjente motviljen ta meg... Men, skikkelig som jeg er - jeg svarte høflig!

Nå venter vi i spenning på hva de finner ut, og skal kose med konemor mi!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...