Søk i denne bloggen

fredag 8. mai 2015

jeg har hørt er at det intime, seksuallivet, skal være helt supert i 40 årene

Her en dag i forrige uke dukket det opp en konvolutt i postkassen - til Roshild Solfjell sto det på den, med logoen til Tromsøundersøkelsen litt på en annen kant av konvolutten.
Jeg åpnet konvolutten etter to dager, og fant både spørreskjema og invitasjonsbrev til deltakelse - anonymt sådan.

Vi er kjempeheldige i Tromsø, som har vår egen greie med Tromsøundersøkelsen - en greie som tar for seg helsetilstanden til et utvalg av Tromsøfolk i alderen 40 - 50 år.
Spørreskjema opp og i mente -
Spørsmål som går på alt fra arv, psyke, egen opplevd helsetilstand til seksuell aktivitet...

Jeg begynte og svare på først det ene spørreskjemaet og så det andre...
Om jeg hadde visst ikke bare hva spørsmålene dreide seg om, men i tillegg hvor i detalj man skulle gå - hadde jeg trolig vurdert en gang til om jeg skulle legge meg ut med denne undersøkelsen... Nå er det slik at alt av spørsmål dreier seg om helt menneskelige, normale og naturlige greier... Likevel - jeg skal IKKE gå inn på detaljene i spørsmålene her, verken på hvordan eller hyppighet av diverse...

Hallo, for Tromsøfolk i alderen 40 - 50 år... jeg bare gjentar 40 - 50 år.
Ja jeg blir 40 år i år... i år!
Pr. nå er jeg 39 år, ni måneder og en dag... ikke 29 og heller ikke 40, men 39... og jeg sitter med invitasjon til undersøkelse for de på 40.
Jah, sa konemor - hadde det vært meg hadde jeg ikke gjort den undersøkelsen, i alle fall ikke før jeg ble 40...
Vi lo godt sammen, man kan nemlig det - når man er under 40 år og mottar eller er vitne til invitasjon til undersøkelse for de på 40+

I motsetning til alle de tåpelige og umodne folkene som gnåler om alder, mjauer om 29 om og om igjen og egentlig vekker til live en kjedelig irritasjon i meg - gleder jeg meg til jeg blir 40, samtidig om det er noe med å forhaste seg inn i 40 årene...

Jeg har hørt at det skal være visse fordeler og goder med å bli 40.
Ikke for det, jeg anser meg selv som både moden og erfaren på mange områder i livet, likevel tenker jeg det ikke skader å bli 40 og bare menge seg i gruppen som faktisk har ord på seg for å være ei voksen gruppe.
Noen blir forresten aldri voksen sa min mor.
En annen ting jeg har hørt er at det intime, seksuallivet, skal være helt supert i 40 årene (må passe på å bruke anstendige ord her, er tross alt en voksen og anstendig person på ca 40).

Jeg bare sier det -
Så godt livet er nå, må det bli enda bedre om noen måneder når jeg blir 40... og kan du tenke deg når også konemor, fylt med fart og spenning blir 40???


De glade 40 årene -
Velkommen skal de være :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alenetid- frivillig eller..?

  Alenetid- Facinerende hva man får seg til å tenke på, når man har tid for seg selv... Mens noen higer etter alenetid, er ikke andre så o...