Søk i denne bloggen

tirsdag 12. august 2014

...å spise pølse i brød med ketchup... mens man har votter på...

http://www.sykepleien.no/forskning/oppsummertforskning/1669049/bedre-med-to-lag-hansker?p_document_id=1669049

Her var det et utvalg av alternativer gitt...
Hansker er veldig bra, hygiene er kjempebra, at man tar sine forhåndsregler mot smitte er superdupert...

...

Jeg har en pakke med hansker stående på kjøleskapet som jeg bruker til forskjellig på kjøkkenet -
matlaging, vasking og tidvis også til dusjing når hendene har sprukket helt... jeg har ikke hansker med tanke på smitte...
Likevel, det er jo en ålreit sak at man ikke slumper til med sårene sine opp i mat verken for egen eller andres del.
En pakke med hansker, det er valgets kval nok når jeg går på apoteket og skal kjøpe de fra gang til gang - skal det være den sorten eller den sorten, den størrelsen eller den størrelsen, er du allergisk eller ikke...

Jeg er glad for at jeg ikke er kirurg -
Tenke seg til med alle de alternativene som kom for en dag i denne artikkelen...
Ett lag bedre enn to lag, tre lag muligens bedre enn ett lag, stålhanske og spesialhanske, tykke og tynne...
... det er godt jeg har kun den ene pakken med hansker på kjøleskapet, og det vil være spennende å følge med dersom kirurgene skal kle seg i trelags før de går til verks med inngrepene sine... blir nesten som å spise pølse i brød med ketchup... mens man har votter på...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"Psykt bra samtale" - mitt lille bidrag til den store jobben

Jeg har de siste to - tre årene gått med en kraftig drøm om å starte min egen podcast, en pod der jeg snakker med folk om psykisk helse gene...