Søk i denne bloggen

onsdag 29. januar 2014

på kafè med ammepumpa

I dag har jeg vært ute og spist lunsj med konemor, konemor si kusine og ammepumpa…

Det er en kjent sak at diskusjonene flyr i forhold til mødre og babyer på kafè - er det greit at de ammer eller er det ikke greit at de ammer - ingen har til nå tenkt på å ta opp spørsmålet, er det greit å ta fram ammepumpa på kafé eller ikke… kanskje skulle noen gjøre det og?

Min kones kusine tok ikke fram ammepumpa, heldigvis får jeg vel nesten si… Men visselig pratet vi lystig og engasjert om pumping, fulle pupper - og melkespruten som står til vers i gitte situasjoner.

En ting er det å ha puppespreng, og kjenne at det lekker i et innlegg, eller rett i bh`en - men det er faktisk flere morsomme situasjoner som går an -

Eksempel 1: Man står i dusjen, og melkespruten står opp etter glassveggene uten annen ytre påvirkning enn varmt vann på kroppen.
Eksempel 2: Man kommer ut av dusjen, og melkespruten står opp etter speilet når man står og tørker seg.

En annen rar sak, er at man kjenner noe som kan minne om melkespreng fire år etter at man har sluttet å amme, men det kommer ikke noe melk da … heldigvis …

Min kones kusine starter i jobb igjen først kommende mandag, det er vel ting som kan tyde på at det blir bra for henne å komme i gang med noe annet enn baby om dagene vil jeg tro - sikkert godt for henne å trimme de søte små… hjernecellene på noe som utfordrer litt i toppetasjen annet enn bleier, pupper og puppmelk…


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...