Søk i denne bloggen

lørdag 7. mars 2015

romantisk bryllupsdags-massasje ser det tross alt dårlig ut med...

Kjæresten min skulle kommet hjem i går, vi gledet oss, trippet og tellet dager.

Hjem fredag, bryllupsdag / kjærestedag i dag, jeg hadde mer eller mindre overtalt konemor til å stille opp i toget på selveste kvinnedagen (som ingen av oss i utgangspunktet har noe utpreget historie eller  akutt behov for å labbe rundt i).
Konemor og ungene har sett for seg fire dager alene uten eadni, som har sett for seg konferanse i Bergen og stort savn etter både småsmurfer og konemor.
Det hele har ligget an til og skulle toppes med bursdagsfeiring av lillemor neste helg før retur til nyhuset og jobb i sør.
I det hele tatt, vi har sett for oss over ei uke med innholdsrike og deilige dager med konemor og mamma i Tromsøhjemmet.

Lillemann har sovet sammen med eadni i natt, litt over klokka seks i dag tidlig startet han -
Knøing og jabbing... "Det er tidlig enda lillemann, veldig tidlig - kan du legge deg ned og være stille litt til?"
Not!!
Etter og ha tømt mobilen til eadni for strøm og klokka nærmet seg syv var det ny knøing "Er det morgen nå?"
Ja, det er morgen nå...
Jippi, da kan vi stå opp - kom igjen eadni... og i det samme hørtes et klingende og forventningsfult Maaammaaaaaa...?... fra lillerommet - så var vi klar for dagen litt før klokka syv i dag.

Kommer mamma i dag spurte småtassene da vi satt ved frokostbordet...
Nei, hun kommer nok ikke i dag - og heller ikke i morgen...

Det er syv år siden vi giftet oss i dag, tiden flyr i vei.
I går fortalte jeg kjæresten min at jeg har kjøpt ost og kjeks som egentlig var tenkt til familiekos på bryllupsdagen, i dag gratulerte jeg henne med bryllupsdagen via facetime og fortalte at vi har spist ost og kjeks mens vi har feiret.
Noe spesielt å sitte på denne måten med et par skjermer i mellom oss på bryllupsdagen sa konemor, og det har hun jo helt rett i - ikke det mest romantiske på jord...
... Hun kan jo legge seg i kveld og drømme om massasjen hun kunne fått om hun var her...

Ungene synes det er veldig artig med bryllupsdag, og noe rart at mamma ikke er hjemme på kjærestedagen.
At mamma ikke er her setter likevel ingen stopper for at vi kan feire dagen, vi vet da å smelle til med feiringer :-)
Ost og kjeks har stått på menyen i dag, egentlig kjøpt inn for å kose oss sammen med mamma. Ettersom flyet til mamma ikke går, og trolig ikke heller med det første, fant vi ut at vi kunne invitere henne med via facetime... til vi satte oss ned etter å ha rigget til, og fant ut at hun er dratt på sykkeltur...
Fortsatt ikke nok til å stoppe oss -
Ost, kjeks, druer, jordbær, solo og kaffe fra moccamasteren. Når jeg i tillegg fortalte historier fra både bryllupet, tiden før og tiden etter - da ble det helt supert med masse latter og kos.

Vi har gjort masse mer i dag -
Spilt golf på storskjerm -
Par, bogie, birdie, dobbelbogie, eagle...
Golf er morsomt, jeg gleder meg til vi er på plass i sør sa jeg til ungene - da skal jeg følge med venninna mi og lære meg å spille golf.
Jeg også sa lillemor. Vil du spille golf spurte jeg, vil du heller det enn annen aktivitet - noe hun påstår at hun vil.
Jeg også skjøt lillemann inn. Du også sa jeg, hva med fotballen da?
Nope.., det ser ut til at småtassene vil spille golf - de elsker golf, og det er jo morsomt så man kan ikke klandre de for det.
Nå lader vi opp batteriet på spillkonsolen igjen, kan hende blir det golf på eadni når ungene er i seng... romantisk bryllupsdags-massasje ser det tross alt dårlig ut med...

Jeg satser på at vi får mange bryllupsdager i framtiden, der vi får være sammen...
...og romantikken du, den får god anledning til utfoldelse 364 andre dager i året også :-)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...