Søk i denne bloggen

søndag 1. mars 2015

Vi styrte unna massasjeoljen og forholdt oss til ren håndkraft

Forrige helg da vi kom ned i nyhuset tok konemor ungene i dusjen etter tur. Når de var ferdig dusjet la hun de ned på badegulvet og hadde spa med de, klipping av negler, børsting av hår, fletting, smøring av hender og føtter... riktig kosestund - og de elsker denne spaen.

Torsdag var vi på handling -
Jeg har bare ett ærend til sa jeg til konemor før vi startet på hjemvei, og jeg labbet inn i butikken.
På ei lita hylle, i et lite glasskap, som på utstilling - eller for å unngå at noen skulle stikke ut døra med de...
De sto fint linet opp på fire små glasshyller - massasjeoljene.

Unnskyld, jeg vil ha en helt enkel massasjeolje - en som gjør at man får massert musklene godt og som ikke klisser så veldig.
Ja, da vil man anbefale en som ikke er så tykk - heller gå på en litt mer flytende.
Det var jo klokelig sagt, og noe jeg godt kunne tenke meg til selv -
Men hvilken av disse er det som er mer flytende og dermed mindre klissete lurte jeg naturlig nok så på...
Jeg fikk et par tre anbefalinger mer eller mindre i hånden, og bestemte meg for den flasken som så enklest ut og var rimeligst - tok også en rask lukt på den for å kjenne om det er mulig å bruke innholdet uten munnbind.
Denne er fin sa jeg, betalte og gikk.

I det jeg tok i døra ropte karen etter meg - "ja, og så kan du spise oljen om du skulle føle for det..."
Spise oljen du, det begynte å snurre i hodet mitt... jeg skulle bli bra sulten - eller tørst - før jeg hadde tenkt å gå løs på ei flaske massasjeolje.

På kvelden når ungene sov fant jeg fram den nyinnkjøpte massasjeoljen, til stor glede for konemor.
Opp med korka og splæsj i nakken på henne... Det var en høvelig seig olje du, nesten som tynn sirup. Hva tror du skjer når man tar tynn sirup og klasker utover nakkemuskler, skuldre og vinger på konemor?
Det skal jeg si deg - hun blir som en stor post it lapp... Og hva kjennetegner en post it lapp?
Den kan klistres fast i ting og ting kan klistres fast i post it`en.
Konemor kunne med denne oljen godt brukes som oppslagstavle, og det var ikke akkurat tanken.
Det ble obligatorisk dusj på konemor i etterkant av massasjen, for med det å unngå at hun skulle bli limt fast i sengetøyet :-)

I går spurte konemor meg om jeg ville sitte framfor henne mens vi ser en film, så kunne hun massere nakken,skuldrene mine og ryggen - den vonde nakken og de betente skuldrene mine faktisk...
Deilig tenkte jeg, og deilig var det... i går!
Vi styrte unna massasjeoljen og forholdt oss til ren håndkraft, det var skikkelig godt vondt - en fryd å kjenne sirkulasjon i musklene - og vondt...
Jeg vet ikke hvor lurt det egentlig var, for i natt våknet jeg litt for langt i sideleie - og skulle ikke klare å snu meg i senga. I dag har jeg hatt utfordringer med å snu hodet, og kroppen kjennes mørbanket ut.

Da har vi lært det sa konemor i dag tidlig, det er ikke så bra at du blir massert - det er nok best at vi holder oss til at du masserer meg...
Verst av alt - hun har trolig rett... Det er kan hende ikke så heldig at mine betente skuldre blir knadd varm - kan hende gjør det ting verre i etterkant, men det var veldig godt der og da!

Jeg tror -
Den besteste spa, den deiligste avslappingen, det som gir mest ro i både kropp og sjel for denne smurfen - det er å være ute i Guds frie natur :-)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...