Søk i denne bloggen

torsdag 13. februar 2014

tid for å ta på den strenge stemmen..?

Det er rart med det, alt mulig man skal ha for seg når det er leggetid…

Lillemor fastholder hardbarket "jeg er ikke trøtt", det samme gjør lillemann - og sovner i det hodet treffer puta.

Den søte lillemora vår der i mot, som tidligere i kveld satt framfor TV med store problemer med å åpne øynene for hver gang hun blinket - hun er ikke trøtt, og ligger og spreller rundt og rundt i senga… "Eadni kan du komme hit, jeg må si deg noe?"

Og eadni gjør det, hun labber inn til lillesmurfen - spør pent hva det er, og får en hviskende og vasete lillemor nærmest inni øret "vet du når jeg har bursdag får du lov å komme, og han bror og mamma"

Du og du…
Jeg kjenner at eadni må krype noen hakk ned i kjelleren for å hente det lille ekstra med tålmodighet -
Forklarer så den søte lille at det er natt og tid for å sove, dersom man ikke får til å sove kan man hvile…

Nå er det stille, det kan bety to ting -
enten sover søte lille, eller så burde man gå å se til henne.

Hun sover ikke, solstrålen vår, hun har begynt å blinke med lyset… det spiser av tålmodigheten til eadni og det er ikke bra.

Kan det være det begynner å nærme seg tid for å ta på den strenge stemmen..?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...