Søk i denne bloggen

mandag 3. februar 2014

man vet ikke alltid hvor man våkner opp når man legger seg

Jeg har en deilig lillemor -

Det hender rett som det er, av forskjellige årsaker, at vi våkner opp i samme seng - stort sett har vi da og lagt oss i samme seng, selv om det noen ganger hender at jeg ender opp der i løpet av natten.

I de mest ekstreme tilfeller har jeg lagt meg i ei seng, gått videre til neste seng ut på natten og våknet opp i tredje på morningen- det er ikke å undres om man fra tid til annen i halv søvne lurer på hvor man er når man våkner… dette er ikke fordi man ikke er edru og får problemer med å finne rett seng, det er litt av det å ha små barn - man kan ikke alltid vite hvor man kommer til å våkne opp når man legger seg.

For litt tid siden kunne jeg registrere lillemor styre med sitt på siden av meg om morningen, prate og leke… det gjør hun ikke nå mer…
Nå merker jeg at hun våkner ved siden min, ut fra hvordan hun beveger seg. Neste jeg kjenner, er to små hender som famler i mørket for å finne ansiktet mitt.

Jeg vet det kommer nå, etter å ha opplevd det noen ganger - når hendene har funnet det de leter etter stryker de over hele ansiktet og hodet mitt, før jeg hører et forsiktig "eadni, lukk opp øynene, se på meg".

Så forteller lillemor meg det hun kan klare å huske fra drømmen sin, og det kan være mye rart - og med mange følelser… om klokka er seks, halv syv, syv eller halv åtte - har ikke så mye å si… jeg er trøtt uansett, hun er i den mest fantastisk herlige formen om morningen :-)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...