Søk i denne bloggen

søndag 2. februar 2014

isbiter, dopapir og øl...

Vår gravide venninne, høygravide sådann, knasker isbiter -

Hun kansker de ikke som i at man har et glass vann med noen isbiter opp i som man knasker, neida - heller som i at man går på kjøkkenet til sin svigermor og svigerfar, finner seg et stort krus, fyller det opp med isbiter - og knasker disse i seg; knas, knas, knas, knas…

Jeg ble riktig fasinert jeg, da hun kom på besøk og vi vikk se dette fenomenet. Jeg tror isbiter må være noe av det beste du vet sa jeg til henne, ikke det beste svarte konemor mi - det beste hun vet er dopapir…

Æeeeeh… unnskyld, hørte jeg rett - dopapir??

Etter en god latter skulle forklaringen komme - det verst tenkelige om dagen måtte være å komme på et do uten dopapir, så ja - dopapir er det beste den veldig gravide frøkna vet - men ikke til å spise… heldigvis…

Jeg skulle nærmest sette vannet - uten isbiter, for de er hele tiden brukt opp av hun med den enorme knasebehovet, i halsen en gang til… Jeg spurte nemlig om hun har kjent noen andre spesielle lyster i svangerskapet, og hvilke.

Joda, hun har kjent lyst på to ting; Isbiter og øl… (ja, også dopapir da…)
ØL..???
Ja det er helt forferdelig svarte hun selv, og jeg kan for så vidt følge den. Tenke seg til å gå et helt svangerskap med skikkelig lyst på én eneste ting, og den kan du ikke få fordi den kan skade barnet ditt… du har faktisk så lyst på det at du ber pent når du kommer i selskap "kan jeg være så snill å få lukte på din..?"

Det er veldig godt for henne da, at hun har svigermor og svigerfar så nærme, så kan hun i allefall knaske så mye isbiter hun vil - gjerne mens vi andre smiler litt, og ler - vi skal jo tross alt ha noe å le av.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...