Søk i denne bloggen

fredag 14. mars 2014

det var da virkelig ikke nødvendig tenkte jeg - å møte opp med så mange hylende jenter...

For et par uker siden var jeg i Tigerstaden, og der var det plutselig styr på Karl Johan en morgen… Jeg var selvfølgelig overbevist om at alt oppstyret dreide seg om meg, men forsto da jeg så på frokost-Tv litt senere at det dreide seg om den der finske fjortistypen som var på besøk i hovedstaden og som alle ungjentene er helt ute av seg bare man snakker om.

Nå har jeg vært i Bartebyen, og fikk ved en tilfeldighet med meg at den samme fjortisen også var kommet til Bartebyen på besøk i samme periode som jeg var der.

Riktig nok har jeg vært på flere reiser siste tiden, og riktig nok har jeg lengtet hjem… Jeg vil og både tro og håpe at de hjemme har savnet meg mens jeg var borte, men det var da virkelig ikke nødvendig tenkte jeg - å møte opp med så mange hylende jenter… veeeeeldig unge jenter…da vi landet i nordens Paris i dag -

Det var ikke meg denne gangen heller forsto jeg raskt, neida - det var han samme fjortisen som var med på flyet fra Bartebyen opp til nordens Paris skulle det vise seg - og selvfølgelig med en hel skare småttinger som kom for å se han…
For min del fallt det seg naturlig å tro at i alle fall naboen på over femti var møtt opp i all sin iver for å møte meg da jeg kom, men neida - tror du ikke det var han fjortisen som var bakgrunnen også for at hun var der… noe av grunnen i det minste…


Passasjerer på fly forresten -

Jeg tenkte på en sak i dag da flyvertinnen spurte en pasasjer om det er hennes bag som stakk ut i det lille kottet der bagasjen skal være, og det var det jo.

Inne på flyplassen på flere steder faktisk, har man sånn informasjon om hvor stor og tung håndbagasje man får lov å ta med seg inn i flyet - man kan liketil putte denne inn i en dings for å måle at den ikke er for stor. Det er for meg forunderlig at man da likevel kommer inn med en bag som måler mer enn en meter ene veien, hva er det man ikke har forstått av maks størrelse liketil med oppgitte mål, og hvor vanskelig er det å forholder seg til gjeldende regler?
Hvor er respekten for andre folk, som da evt. får problem med plass til sin bagasje?



For øvrig må jeg bare si det at det er fantastisk deilig å være hjemme i smurfeland igjen -
"Hei eadni, jeg har bursdag og vi har spist opp all kaken - og jeg er naken"
- det var heldigvis litt kake igjen også til eadni, det var flere gaver å åpne og bare det å være i samme hus som ungene igjen.

I tillegg har jeg fått en bonus med ei ekstra lita prinsesse på besøk, og ikke minst har vi deilig kvalitetstid i huset i kveld -
Konemor ligger på sofa mens hun nyter cola og isbiter, jeg sitter med beina opp og nyter min solo og isbiter, alle ungene sover søtt - mens konemor sin forlover står på kjøkkenet og baker prinsessekakke til vi skal feire prinsessebursdag i morgen…
..
Livet er herlig!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...