Søk i denne bloggen

fredag 14. mars 2014

jeg blir nemlig passe syk av å være borte hjemmefra.

Yyeeessss!!!

Jeg kikker ut vinduet og ser mer rørelse fra denne kanten enn jeg har sett siden jeg kom, samtidig melder yr at vinden nå er i ferd med å gå tilbake på disse kanter og faktisk og lenger nord… det er jo lovende for flyturen min!!

Jeg gleder meg til å komme hjem, faktisk så var det det aller første som slo meg da jeg våknet - i dag skal jeg hjem :-)

Nå savner jeg både jentene mine og lillemann veldig, og helt særskilt er det selvfølgelig å være borte om morningen når lillemor våkner og skal ha kake og bursdagsgave på sengen - jeg mister dette eventyrlige øyeblikket, og det skjærer meg i hjertet…

Kofferten min er veldig liten, så det har av naturlige grunner blitt lite gavehandling - og det har vært lite med tid samtidig. Likevel, en liten sak til småsmurfene når jeg kommer hjem er det… aller mest håper jeg likevel på kos, masse kos…

Neste gang er det heldigvis konemor som skal bort mens jeg er hjemme. Ikke for det - det aller beste er å ha henne hjemme og, men OM noen av oss skal på reis - ja da er det bedre at hun drar og jeg blir… jeg blir nemlig passe syk av å være borte hjemmefra.

Konemor på sin side, hun kjenner meg og vet hvordan det er - og som jeg var inne på i går, nå som hun har besøk har jeg litt avlastning… Det som er mer vanlig er at jeg får høre også om hvor lite jeg faktisk tåler å være bortreist "du vet jo at du ikke tåler å reise hjemmefra, du blir jo faktisk syk - hver gang…"
Joda, hun har et godt poeng i det - jeg pleier å ha ett eller annet på gang, og om ikke - ja da blir jeg fysisk dårlig fordi jeg lengter hjem...

Eadni må du reise, du pleier å være hjemme - er du virkelig nødt, er du sikker på at det er dette du vil..?
Joda, lillemann min på seks har forstått greien … kanskje jeg skulle høre på han framover :-)

Nok om hjemlengselen min -
Norges beste hotellfrokost står nede og venter på meg, etterpå skal rommet pakkes ned og jeg er klar for retur nordover :-)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...