Søk i denne bloggen

tirsdag 20. mai 2014

jeg er en racer på å være til selskap :o)

Dekkskifte du...

Før vinteren kom skulle jeg være flink mens konemor var hos svigers, så jeg dro dekkene ned av veggen, plasserte bilen godt til rette utenfor garasjen og gikk i gang.

Mens jeg drev og jekket opp første dekk kom nabokona med sin dårlige rygg -
"driver du på her alene?" sa hun, før hun tok sats og vi plutselig var to peninger med dårlige rygger og knær som drev på.
"Du skulle hatt et sånt et kryss" hørte vi så plutselig...
Der sto mannen til nabokona over oss, og før jeg fikk sukk for meg hadde han tatt over dekkskiftet - forhåpentlig mest i sympati med den dårlige helsen vår, men trolig og en god porsjon stakkar kvinnfolk.
Da vi var ferdige med bilen, jeg kjenner jeg får tillate meg å si vi - jeg eier jo tross alt deler av bilen - skulle naboen i gang med deres bil...
Kan jeg hjelpe til med noe spurte jeg høflig og takknemlig -
Nei takk skal du ha svarte naboen pent, og videre jeg tror det er best dere lar meg bare gjøre det...
... Hmmm...

Jeg tok med meg sommerdekkene opp til huset, vasket og pusset felger og dekk før jeg gikk i garasjen og hang de opp på sine respektive og høythengende dekkplasser.

Nå er det gått snart åtte måneder siden det hyggelige dekkskiftet på plassen her ute, jeg har snart åtte måneder med dårlig søvn bak meg og med vondt i skulder. Nå har jeg og bort i mot en måneds ventetid bak meg, og trolig enda ukesvis framfor meg med både dårlig søvn, vondt og venting - før skulderoperasjon...

I dag har jeg vært på Vianor med bilen, jeg liker Vianor og kjenner det gjør godt å reklamere litt for de her på bloggen min...

På Vianor har jeg i dag altså fått fire nye og gode sommerdekk lagt både på felg og på bil, balansert og fin - og jeg har fått deilig kaffe mens jeg har sittet ute i solen og ventet på at jobben blir gjort... ...eller fått og fått du -
jeg har da visselig betalt for det når jeg ser på kontoen min i etterkant -

Uansett -
Skoda`n vår er nyskodd og både jeg og konemor har spart ryggene våre... Nå ligger vinterdekkene godt plassert bak i bilen til konemor er tilbake fra jobbreis - da skal hun, lang som hun er, få henge de opp på plassen sin i garasjen mens jeg holder henne med selskap - jeg er en racer på å være til selskap :o)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...