Søk i denne bloggen

fredag 23. mai 2014

om man ikke smelter til sånne deilige små mennesker, da er man rett og slett ikke smeltbar...

I natt har jeg hatt lillemann sammen med meg igjen, og jeg har ligget på rygg hele natten...
Så snart jeg er i ferd med å miste følelsen et sted og forsøker å rikke på meg, kommer lille knotten etter med et bein, rompa, ryggen, hodet eller en arm... og jeg må rett og slett smile...

Ut på morningen kom jeg fram til at det visselig er på tide å vri kroppen litt mer mot venstre, bare pitte litt for å endre trykkpunkter...
...
Det tok trolig tre sekunder, så hadde jeg et par små føtter fra høyre side og over hele meg - mens den lille skrotten aket seg nærme ryggen min med stjerten sin.
Etter å ha ligget slik et kvarters tid hørte jeg plutselig en liten og spe morgenstemme bak ryggen min "Jeg vil komme hit til deg jeg, se eadni - nå har jeg to dyner, di og mi..."

Om man ikke smelter til sånne deilige små mennesker, da er man rett og slett ikke smeltbar...

Lillemor på sin side hadde mageknipe i går da jeg la henne... og eadni kjente på og undersøkte magen hennes...
Hvorfor har jeg vondt i magen eadni?
Du har masse Luft i magen skatten min, det kan være du har spist noe.
Hva skal vi gjøre med det eadni?
Jeg vet ikke helt lillemor, det hjelper veldig godt om du klarer å proppe masse.
Lillemor rynket ansiktet mens hun krestet det hun klarte.., og proppet litt...
Det kan og hjelpe på med litt eadni kos vennen min, kom hit til mora di så skal jeg kose på deg...
...
Da ble det stopp du -
Eadni...?
Ja...
Det er godt å kose, men det hjelper ikke på når jeg har vondt i magen...

...
Hun begynner å bli større, lille nurket til eadni...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...