Søk i denne bloggen

torsdag 15. mai 2014

Jeg tror jeg dumma meg litt ut... litt mye faktisk...

Jeg har vært på konferanse de første par dagene denne uken, masse bra fag som har ploppet inn i hodet mitt - og ikke minst hyggelig selskap.

Mandag, selveste sykepleierdagen, var jeg ikke hjemme før halv elleve på kvelden - trøtt og sliten etter en lang dag.

Har du klippet deg spurte konemor, og jeg kunne bekreftende svare at det hadde jeg gjort mellom offisielt avsluttet dag og felles middag om kvelden.

Tirsdag kom jeg hjem tidligere, hentet ungene i barnehagen og hjem til enkel middag og til å slappe av.
Konemor kom hjem ikke så sent egentlig, klokken var før leggetid på småsmurfene. Så fin hun er tenkte jeg, og lot det være med det - hun er jo fin, noe jeg og kan si til henne hist og her når det høver seg slik.

Ungene kom seg i seng, vi satte oss godt tilbakelent i sofa - småpratet pittelitt, for det var egentlig ikke mye prat på oss den kvelden.
Etter å ha vært på badet og slumet seg i seng til høvelig tid, var det slutt på ikke bare praten men dagen i det man snudde rompa til hverandre og lukket øynene.

I går da konemor kom hjem og satte seg til bordet for å spise middag, spurte jeg henne om hun har klippet seg...
Ja, sa hun.
I dag fortsatte jeg...
Nei, tidligere i uka svarte hun.

Det var for eadni enten tid for å ta fram årene og begynne å ro, eller til å krympe sammen i høvelig flause...
Jeg tror det ble en kombinasjon jeg - ei åre og en god forklaring.

Uken har vært intens, mandag har hun nok ikke klippet seg - men tirsdag, og da skulle jeg ha sett det...
... kanskje gjorde jeg det - hun var jo tross alt fin, men i og med at hun alltid er fin og jeg sier det rett som det er - så ble ikke det så bra heller...

Jeg tror jeg dumma meg litt ut... litt mye faktisk, og jeg tror kanskje det var mer enn lite tilgjengelige ord akkurat tirsdagskvelden som gjorde det stille - kan hende var konemor litt skuffa...
... det er i så fall ikke rart, JEG er skuffa - skuffa over ikke å ha lagt direkte merke til at konemora mi har vært hos frisøren...

Bare for å ha det sagt -
Konemor er fin, både på håret og ellers... Og når hun legger håret bak ørene, som hun gjør når hun ikke ordner seg på håret som hun sier, da er hun ekstra fin :-)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...