Søk i denne bloggen

søndag 4. mai 2014

jeg er likevel glad for at jeg ikke var sykepleier under krigens dager...

Sesongens første sykkeltur for morosmurfen, og det sammen med småsmurfene.

Lillemor hadde sin andre sykkeltur i det hele tatt på egne hjul, og var kjempeflink bort etter gangvei og på vei uten gangvei - kjempeflink både til å holde balansen, stoppe ved kryss og når det kom biler og til å høre ute i trafikken.
Jeg er både kjempestolt av småtassene, og jeg kjenner jeg er glad for at de er blitt så store at vi kan sykle tur alle sammen :o)

Åpent for første gang når vi har vært i området, vi måtte jo bare gå inn en tur!
Vi syklet til døren og gikk inn til krigsutstillingen - etter først og ha låst syklene selvfølgelig :o)

Spennende og kjekt var det -
Lillemor fulgte godt med i spenning i to minutter, da var hun klar for å dra ut på sykkelen sin igjen - litt spennende var det likevel inni mellom...
Lillemann der i mot syntes det var kjempespennende, så nøye på saker og ting, spurte og grov - og tenkte...

Mannen som viste oss litt rundt hadde selv vært soldat under krigen, noe som selvfølgelig gjør ting mer spesielt.
Dette må da være et kuuult sted å gå for førskolene og skoleklasser - spesielt nå rundt frigjøringsdagen - kan ikke tenke meg noe annet...

Stilig med medisinskrin fra krigen...
Jeg er likevel glad for at jeg ikke var sykepleier under krigens dager...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"Psykt bra samtale" - mitt lille bidrag til den store jobben

Jeg har de siste to - tre årene gått med en kraftig drøm om å starte min egen podcast, en pod der jeg snakker med folk om psykisk helse gene...