Søk i denne bloggen

fredag 11. april 2014

så slitsomt at jeg stadig tar meg selv i at munnen er i ferd med å glefse over hendene på tannlegen...

Tannlege, i dag har jeg vært på mitt årlige tannlegebesøk - eller, mest tannpleier da - med noe ekstra pirk...

Det slo meg da jeg satt, eller lå - for man ligger tross alt mer enn man sitter når man er på de arenaer - at det er pussig at så mange har tannlegeskrekk.

Egentlig er det ganske behagelig å sitte i den stolen synes jeg, om man ser bort i fra hvor slitsomt det er for nakken og ryggen, og om man ser bort fra hvor tungt det er å holde munnen åpen...
Faktisk er det så slitsomt at jeg stadig tar meg selv i at munnen er i ferd med å glefse over hendene på tannlegen... eller tannpleieren... Jeg må stadig minne meg selv på å gape høyere når jeg sitter, unnskyld ligger, i den stolen.

Røntgenbilder, Pirk, pirk, blåse, telle, pirke, blåse, skylle, pirke, blåse, pusse, gni, pusse, prate, spørre, svare, prate, pirke, vise, pirke, pusse, polere...

Når man har vært gjennom alt dette og det ikke er noe å gjøre fordi alt er okey, og man forlater kontoret tusenlappen fattigere riktig nok - men med de reneste og deiligste tenner i mathullet - ja da kjenner man en god tilfredshet ... i allefall i mathullet :o)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...