Søk i denne bloggen

søndag 12. april 2015

det er min mening, så fikk jeg sagt det...

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Det-heftigste-jeg-har-opplevd-7977927.html?utm_medium=Social&utm_source=Twitter&utm_campaign=Echobox&utm_term=Autofeed&hc_location=ufi#link_time=1428844759

"Da jobben i Sandøy ble utlyst, kjente jeg et driv og et kall om å dra ut dit."

Det jeg finner rart, er at det er så vanskelig å skulle ta et valg både fordi man har tilbud om jobb et annet sted, og at det ikke bare handler om jobb - men hvor man ønsker og bosette seg.

Hva med kallet som prest, til Sandøy?
Og hva med retten til både søknad og jobb - med støyen og tynet i media?
Hva med biskopen som liketil har gått utover egen overbevisning - trolig i konflikt med seg selv - i tilpassingens navn?
Er alt dette for ingenting?

Unnskyld meg, igjen i ferd med å tråkke i salaten -
Jeg synes dette er veldig merkelig... og faktisk synes jeg biskopen framstår mer ryddig og tydelig enn den kommende presten.. det er min mening, så fikk jeg sagt det...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...