Søk i denne bloggen

onsdag 25. juni 2014

Det skulle vise seg å være noe av det dummeste jeg kunne svart...

Konemor trives på sykkel - hun sykler sommer og hun sykler vinter, hun sykler til jobb og fra jobb,  hun sykler med sykkelvogn og hun sykler uten, hun sykler tidvis ut om kvelden alene og hun sykler ut sammen med naboen - Alene, hun vil ha han for seg selv som seg hør og bør når man først skal ut med en kar.

Nabokona og jeg sender de ut - ut i lyset nå som vi har lys døgnet rundt, og ut i mørket når vi kommer på den tiden at det er mørkt om kveldene... og ettermiddagene... og dagene.

Det er greit, vi vet at de passer på hverandre. Vi går i alle fall ut fra at det er det de gjør - på glattisen, i snøen, for biler i vintermørket - og ikke minst går jeg ut fra at naboen ser til at konemor ikke trør på til hun drepes - han skal visst nok være flink til å ivareta tempo - både til å ta det rolig og til å peise på som de sier... jeg tror de sier det...

Lillemann liker ikke at mamma drar ut og sykler med naboen, han synes hun mye heller kan være hjemme sammen med han og leke.
I dag da naboen kom bort for å bekrefte sykkeldaten ble lillemann rett så irritert og spurte hvorfor mamma må sykle. Eadni skulle være snill å hjelpe mamma gjennom den, og svarte at mamma trenger å sykle så hun kan ta vare på formen sin.

Det skulle vise seg å være noe av det dummeste jeg kunne svart, for som man tidligere har vært inne på - lillemann vår går sjelden og aldri tom for svar...

Ja, kan ikke du dra ut i stedet for henne - du skal vel og ta vare på formen din, eller?
Jooooda, jeg skal jo det...
Mamma sykler hver dag til jobben og hjem igjen og da tar hun vare på formen sin, og nå kan du ta vare på formen din så hun kan leke...

Hmmm...
Det er noen ting min lillemann ikke har oversikt over - men det han har oversikt over, det får vi høre...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alenetid- frivillig eller..?

  Alenetid- Facinerende hva man får seg til å tenke på, når man har tid for seg selv... Mens noen higer etter alenetid, er ikke andre så o...