Søk i denne bloggen

lørdag 21. juni 2014

Det ville kanskje bli litt mye med fem stykker av meg sa konemor...

I går begynte konemor og jeg å se en serie på netflix som vi ikke har vært bort i før. Etter å ha sett littepitt forsto vi at hovedpersonene i serien er klonet, i et uvisst antall stykker... helt sprøtt!

Da vi la oss på kvelden spurte konemor meg hva jeg hadde gjort dersom jeg hadde fem av henne...
Det var jo et godt spørsmål svarte jeg, og det kunne sikkert vært både spennende og interessant med hele fem stykker av henne...

Du ville fått nok å rydde i alle fall fortsatte konemor, som jo godt kan gå fra litt rot både her og der. Joda svarte jeg, men jeg ville og hatt det veldig rent og ordentlig rundt meg - for du er veldig flink til å ta grundige vasker - og tenke seg til så rent det ville blitt med fem stykker, om de hver seg kunne ta en grundig vask annen hver dag...
Det ville kanskje bli litt mye med fem stykker av meg sa konemor så...
Mmnja, tenke seg til fem stykker som skulle bli klødd på ryggen og bli pusket med - jeg hadde ikke gjort stort annet...
Mmnei, men jeg er bare en og det er åresvis siden jeg ble klødd på ryggen svarte konemor så...
...
Pling-pling, det var alarmen som sa at kosepraten vår var ferdig - åresvis siden???

Jeg er glad for at jeg har akkurat den konemor jeg har, og jeg er glad for at det finnes bare en av henne - det gjør tilværelsen og henne mer spesiell, og det blir ikke så komplisert...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alenetid- frivillig eller..?

  Alenetid- Facinerende hva man får seg til å tenke på, når man har tid for seg selv... Mens noen higer etter alenetid, er ikke andre så o...