Søk i denne bloggen

tirsdag 17. juni 2014

Mamma er full av tannkremskum...

Lillemann har lekt en artig lek i ettermiddag... i hele ettermiddag...
Han er mamma den voksne og mamma er ungen den lille.

Klokka var så vidt det var passert halv seks i ettermiddag da lillemann sendte mamma i dusjen - "unge, nå må du gå å dusje", og mamma spratt opp og inn i dusjen - det hviler et visst ansvar på en når man skal være forbilder til småtassene...

Mammaaaaaaa, kan du hjelpe meg???
Mamma står på badet og roper til lillemann etter dusjen, kan du hjelpe meg og kle på trøya?
Lillemann hjelper og går tilbake til tv-stolen i stua.

Mammaaaaaa, kan du komme inn hit og hjelpe meg?
Lillemann vandrer inn på badet igjen - kan du smøre ansiktet mitt?
Lillemann smører, og går tilbake til tv-stolen sin.

Mammaaaaaa, kan du komme inn hit til meg???
Lillemann roper tilbake og spør hva det er.
Kan du komme å pusse tennene mine?
Du kan gjøre det selv svarer lillemann så.
Neeeeeeii, jeg vil at du skal komme å hjelpe meg fortsetter mamma.

Eadni står inne på badet når lillemann kommer, tar tannkosten, har på tannkrem og rekker den til eadni -
Her, eadni kan gjøre det - det er hun som er best til å pusse...

Plutselig, midt i leken til lillemann og mamma - står eadni framfor mamma med en tannkost som har på ganske for mye tannkrem og pusser tennene hennes...
Mamma lirker hodet fra side til side, nå vet jeg hvor lillemann har det i fra å røre på hodet når jeg pusser sa jeg.
Ætt, tætt, æætt kommer det fra mamma.
Hææææ?
Aaaaah.... det er sterkt?
Mmmmh...

Mamma er full av tannkremskum, og kommer seg til vasken for å spytte - deilig tenker jeg, før jeg rekker over tannkosten til henne - du kan pusse selv, husk å pusse på baksiden også...

Etter kveldsstellet, når klokka så vidt var passert halv syv - hadde lillemann vært inne og lagt mamma for natta.
Eadni ordnet ferdig lillemor og gikk inn på voksenrommet for å se til mamma, hun var aldeles ikke alene - lillemann lå pent på eadni sin plass og smilte til meg...
DU kan sove på lillesøster sitt rom eadni, kan du det?

Det kan jeg, og det med en eneste gang -
God natt!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alenetid- frivillig eller..?

  Alenetid- Facinerende hva man får seg til å tenke på, når man har tid for seg selv... Mens noen higer etter alenetid, er ikke andre så o...