Søk i denne bloggen

onsdag 4. juni 2014

...fant jeg han sittende i campingstolen sin, passe langt fra bassenget til at han ikke ble våt...

Lillemor har vært hjemme sammen med eadni i dag -

En ting var at hun klagde på vondt i magen på morningen, det tror jeg var mer type vil-helst-være-hjemme-med-eadni-vondt.

En annen ting var luftveiene, jeg liker absolutt best å ha henne hjemme når hun er i det lunet at jeg opplever henne noe kortere i pusten - liker å ha kontroll på observasjonen av henne selv, stoler ikke helt på barnehagen koker det vel ned til... de er jo tross alt pedagoger og assistenter, ikke sykepleiere eller hjelpepleiere.

Nå skal det sies at vi har dyktige folk i barnehagen som absolutt kan passe på lillemor, det er vel mer mammahjertet som sliter tenker jeg...

Så hva gjorde eadni da, bortsett fra å ha lillemor til legen?
Jo, jeg tok med meg lillemor i butikken - først den ene, så den andre, så den tredje, så den fjerde på hjemveien.
Hva er det lillemor liker minst av alt i hele verden tro, i tillegg til grøt og annen varm melkemat?
Jo, det er butikker...
Eadni jeg vil sitte i bilen og vente når du går inn, du har tatt meg med på tre butikker... Joda, jeg ser den lille skatt - og hun fikk vente i bilen mens jeg gikk på apoteket, med ÅPENT vindu...i skyggen...

På hjemvei plukka vi med oss lillemann, etter lillemor sitt veldig hjertelige "skal vi hente han bror snart?"
Det ble kort dag i barnehagen på gutten min, til klokka halv ett. Vi hadde kjøpt lunsj med oss hjem og lillemann ble fra seg av iver da han fikk den servert -


Etter at vi kom hjem har lillemor vært ute og lekt i godværet sammen med lillemann, mens eadni først har gjort småtterier inne før kos i godværet ute...

Soling og bading på plenen for småtassene, mens jeg har forberedt deilig middag og sittet i en stol og sett på de.


Lillemann kom løp litt til og fra og kom etter hvert bort til oss -
"Jeg er der borte hos naboene, det er mye coolere å være i bassenget deres enn vårt..."
Ja vel -
Bassenget til naboen er i grunnen til to deilige små ettåringer, og med det et basseng med størrelse tilpasset disse småtassene.
I tillegg deler ikke mindre enn to ettåringer, to 12 åringer fra nabolaget og tydeligvis et par smågutter på å nyte godt av det...
... Jeg vet ikke om det er bassenget eller folket som er coolere, satser på at det er det søte lille bassenget...

Da jeg kom bort for å finne lillingen min for å ta han med meg inn, fant jeg han sittende i campingstolen sin, passe langt fra bassenget til at han ikke ble våt.
Han nekter å gå opp i bassenget sa naboen, fordi han tenker det KAN være tiss der oppi... det er gutten vår det, tenker på så mangt.



Mot slutten av utetiden ble lillemor noe høy, etter for mye innputt og for lite tid til hvile / pause i løpet av dagen, men -
Vi har nabojenta på 16 år, lillemor sin bestevenn, som er fantastisk flink med lille smurfen. Ut av badebassenget, tørke, vandre inn, sitte i ro i en stol og kose / slappe av, gre og flette håret, pusse tenner...
Lillemor og bestevennen hennes har virkelig noe godt sammen, det er godt og se og det gjør såååå godt for lille mi.

Jeg lurer på hva vi skal finne på når lillemor sin bestevenn reiser til England for et skoleår...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alenetid- frivillig eller..?

  Alenetid- Facinerende hva man får seg til å tenke på, når man har tid for seg selv... Mens noen higer etter alenetid, er ikke andre så o...