Søk i denne bloggen

mandag 2. juni 2014

Så, i dag mitt gode medlem - har du hatt den ære av å følge med meg når jeg har vært og tisset, når jeg har laget brødskive og når jeg har vært ute i boden...

Etter timesvis framfor maskinen inne mens godværet har lokket på utsiden i dag, har eadni bestemt seg for at nå skal det blogges - og etter bloggingen skal eadni ut ... ut til det som akkurat nå ser ut til å være skygge... vel vel...

Jeg er heldig og kan jobbe hjemmefra enkelte dager, som i dag.
Det er utrolig hvor lenge man kan klare å sitte opp og ned på en pinnestol ved kjøkkenbordet, og det er utrolig hvor mye man kan klare å få gjort - hvor effektiv man kan være når man sitter slik alene...

Med brødskivene og pålegget tre meter unna er det lett å bare kaste noe på skiva, og vips - så tar man seg i at man sitter og mumser brødskive framfor maskinen - og faktisk ikke har hatt vett på å ta pause mens man spiser en gang...
...
Jeg tok meg i det i sta, og bestemte meg for at jeg skal innvilge øynene mine en halvtime fri fra skjermen - så hva gjorde jeg???

Jo, nå skal du høre... eller lese -

Jeg tok med meg vann og telefon, telefon er viktig både for å ha alarm tilgjengelig og i tilfelle noen vil ha tak i meg -
Så dro jeg med meg plendyna og gikk på baksiden av huset. 25 minutter med deilig og varm sol på rygg og mage - DET var godt anvent pausetid det!!!

Det er rare greier dette med hjemmekontor -
Man blir så opphengt i at man må ha fokus på jobb, at man ikke gir seg rom for hvile - rene galskapen.
Ikke bare sitter man time opp og time ned framfor maskinen - når man går på do følger tankene med, og når man invilger seg en pause på plenen følger tankene med...
Så, i dag mitt gode medlem - har du hatt den ære av å følge med meg når jeg har vært og tisset, når jeg har laget brødskive og når jeg har vært ute i boden og tatt opp koteletter til i morgen.

Etter å ha jobbet hjemmefra noen ganger, og etter og ha jobbet hjemmefra om ettermiddager og om kvelder - har jeg latt meg selv slappe litt mer av - det er slutt på å regne minutt for minutt og time for time når jeg jobber hjemmefra. Jeg jobber i mitt eget tempo og kjenner prosessene leve sitt eget liv i hodet mitt, og jeg er veldig takknemlig for at jeg har muligheten til denne måten å jobbe på fra tid til annen.

Skal du jobbe hjemmefra spurte konemor meg om i går kveld, du trenger da ikke det selv om du leverer ungene?
Neida, men når jeg har muligheten til det er det likevel veldig deilig :o)

Nå skal jeg gjøre opp mailboksen min, og så skal jeg rett og slett hente hjem småsmurfene mine litt tidligere i dag - det er så deilig å se de få litt utetid hjemme også før de skal i stelling og legging.
Med barnehagen så nært som hos oss, hører jeg faktisk ungene er ute og leker gjennom dagen - og jeg kjenner en sitring og kribling i kroppen etter å få hjem mine deilige...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alenetid- frivillig eller..?

  Alenetid- Facinerende hva man får seg til å tenke på, når man har tid for seg selv... Mens noen higer etter alenetid, er ikke andre så o...