Søk i denne bloggen

mandag 16. juni 2014

...hun tok sommerkjolen utenpå ulldressen for å være sikker.

Jeg sto opp som vanlig i dag, litt før klokka seks - tasset inn på badet, ordnet meg, pusket meg ut døra og på jobb...

Snøvær på utsiden, kaldt og kjedelig... rett så jeg var redd for at det var glatt da jeg tråkka ut på asfalten... siste jeg sa før jeg gikk ut døra var "husk ull til ungene".

Etter ei tid kom det melding fra konemor - vi har hatt en deilig morgen, ungene har lagd hytte og kosa seg.
Hærlig tenkte jeg, deilig å lese at alle mine har hatt det deilig og ser ut til å ha en fin dag.

Konemor slapp meg av ved barnehagen på hjemvei, og jeg fikk meg et eventyr når jeg skulle samle sammen tøyet til småsmurfene - i alle dager ramla det ut av meg, har de tømt kleskapet tro..?
Det var tøy fra den letteste sommerkjolen via fjellbukse til ulldress og hjemstrikkede ullester fra Vadsø på lillemor. Ullbukse, longs, hjemstrikkede ullester fra Vadsø og fjellbukse på lillemann - og lue, det må man ha når det snør.
Ikke var det rart heller egentlig, for dagen i dag har inneholdt alle fire årstidene - god varme når sola har kikket fram noen sekunder, sur blåst, snø og hagl og regn i massevis... man trenger tøy for å møte alt dette - lillemor var den lureste, hun tok sommerkjolen utpå ulldressen for å være sikker.

Da jeg kom hjem igjen kunne jeg se både hytten og at de hadde kosa seg på rommet -
Jeg kjente et øyeblikk på gleden over å ha rammemadrass til sengen min, så berga jeg i det minste madrassen - overmadrassen var for stor og tung den og...
Alt, absolutt ALT av tepper, pledd, puter og det som kunne ligne madrasser var tatt til hytte...
Jeg lot de bare kose seg sa konemor, vi skal jo bytte på sengene i dag likevel - det skulle vi, og kos på ungene ble det :o)

Nå ligger småtassene og sover søtt i hver sin deilige seng, eadni er nydusjet og konemor på vei i dusjen... det er alltid deilig å legge seg i nye senger - uansett ukentlige skift eller ikke...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alenetid- frivillig eller..?

  Alenetid- Facinerende hva man får seg til å tenke på, når man har tid for seg selv... Mens noen higer etter alenetid, er ikke andre så o...