Søk i denne bloggen

torsdag 9. oktober 2014

...det ser ut som konemors lyst på kake er større enn rotet på benken...

Jeg kom hjem fra jobb i dag og inn på kjøkkenet til kaos med påfølgende uro, rett og slett uro i kroppen.

Etter å ha satt på oppvaskmaskinen, som jeg glemte å gjøre i går kveld, og ryddet kjøkkenbordet etter middag -
..har jeg sittet og sett inn på kjøkkenet og oppvaskkummen som er full av oppvask fra middag.

Mens jeg nesten tippet over da jeg oppdaget forglemmelsen min fra i går, ser konemor ut til å ta det hele med knusende ro - "jeg tror lillemann og meg skal sette på en brøddeig"
Ja det skal dere vel, nå som det er masse oppvask og rot på kjøkkenet.

Som sagt så gjort, konemor og lillemann har satt brøddeig - og i det de går på kjøkkenet for å bake den ut kommer neste undring - "kan du se etter ei enkel oppskrift til oss, vi lurer på om vi skal bake litt muffins av disse eplene.."
Ja det skal dere vel, midt opp i all oppvasken og rotet som står rundt dere...

Hva er det du mener med rot, dette er ikke rot - det står jo fint i oppvaskkummen..?
Jaaa, men se den haugen da...
Venn min, jeg tror du har et stort problem med denne oppvasken som står sa konemor... og jeg tror hun har rett.
Rot i huset, rot på rommene, rot på badet - det er i det hele tatt ikke så kjekt med rot syns jeg, men rot på kjøkkenet - det har en egen tendens til å gjøre meg fysisk urolig og psykisk sliten...

Jeg blir sliten av rot på kjøkkenet, i utgangspunktet en god ting - for det gjør at vi sjelden har oppvask som står etter middag... jeg er flink til å holde kjøkkenet uten rot. Og når jeg skal gjøre noe på kjøkkenet selv sørger jeg alltid for at det er blåst før jeg går i gang...
Konemor reagerer på rot som at man har ting stående ute på benken, det som plager meg er oppvask og urenheter...

Nå har konemor funnet ut at hun vil ha gulrotkake i stedet for eplekake, og satt i gang med oppskriftsboken...
Jeg tror det blir eplekake likevel, har vi ikke sukker??

Jeg ser oppvaskhaugen vokse, og det før de har gått i gang med bakingen... nå kan det se ut til at vi kommer til kort med sukker, og det kan være en god ting - for da blir det ikke baking, eller mer oppvask...
... det blir heller ikke kake da, og det er leit - for jeg har lyst på kake, kake uten mer oppvask...

Konemor har vært i skuffen og funnet sukrin, det naturlige søtningsstoffet som skal være både sunnere og bedre enn sukker... bare ikke så skadelig for kroppen.
Joda det ser ut som konemors lyst på kake er større enn rotet på benken, og i takt med at jeg begynner å få hodepine har lillemann trillet ut brødene og konemor er gått i gang med eplekake...

Jeg tror det blir tidlig kveld på meg...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...