Søk i denne bloggen

lørdag 2. januar 2016

Det går lite framover om vi ikke er i bevegelse, i endring.

 
Alle disse standard oppdateringene ved jul,nyttår,påske osv.

2015 er historie tenker jeg;
God,mindre god,vond og hva det måtte være-kalles også livet har jeg hørt...og lar det være med det...

2016 er nytt,og ligger urørt framfor oss som Finnmarksvidda en fin vinterdag før noen forstår seg på å ta den i bruk.
Vi gjør det nå,tar 2016 i bruk-har kasta oss inn i det...og det er mye opp til oss hva vi får ut av året.

Jeg håper for egen del at jeg makter å gripe mulighetene som ligger her.
Jeg håper jeg mestrer oppoverbakkene,men og at jeg håndterer utforbakkene på en akseptabel måte- man kan nemlig gå litt overivrig ut, litt lite forberedt, med litt for mye fokus på moroa til å se fallplassene...

Må og passe seg for ikke å bli for skeptisk og tilbakeholden...trenger ikke sette seg på skia i utforbakken heller, selv om jeg har erfart at det absolutt går an...

Det viktige nå ved årsskiftet er å være fokusert framover og ikke bakover, det handler om å se på rom og muligheter og ikke så mye på begrensninger.
Det er å se på realitet framfor ønskedrømmer.
Det er å være gjennomtenkt uten å bli for snever.

Jeg har stor tro på at 2016 blir både et innholdsrikt og spennende år, et år med både nytt og gammelt, glede og sorg, kjent og ukjent.
Håpet er selvfølgelig at det blir mer glede enn sorg, og at det blir en balansert greie med det kjente og ukjente, med spenning og med nytt og gammelt.
Jeg er glad for at jeg ikke vet akkurat hva året vil bringe, det tror jeg er en klok ting av vår Herre å holde for seg selv inntil det åpenbares naturlig.

Det går lite framover om vi ikke har et åpent sinn og har rom for nytt, for spenning, fur ukjent og like til for de opplevelsene som ikke oppleves gode... i alle fall ikke umiddelbart...

Det går lite framover om vi ikke er i bevegelse, i endring.

Jeg har ingen nyttårsforsetter,men har en gjennomgående tanke om at jeg hele tiden vil strekke meg etter å bli en enda bedre person.


Ønsker alle lesere et velsignet 2016, rikt på opplevelser både i og rundt en selv.







Vis mindre
1
Legg til en kommentar

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alenetid- frivillig eller..?

  Alenetid- Facinerende hva man får seg til å tenke på, når man har tid for seg selv... Mens noen higer etter alenetid, er ikke andre så o...