Søk i denne bloggen

søndag 11. mai 2014

Noe av det deiligste som finnes er opplevelsen av bare å være...

Søndag i smurfeland, søndag og deilig vårvær faktisk.
Helt egentlig skulle vi kanskje prioritert og kommet oss i kirken i dag, i stedet prioriterer vi å være ute - ta inn luften vår Herre har skapt, nyte godværet Han sender oss, tilbringe tid med hyggelige mennesker og kjenne på takknemligheten over at vi har det så godt - ret og slett :-)

Morosmurfen sitter i godstolen sin og ser ut vinduet - både på vær og på om det er noe tegn til liv i gata.
Været er der, livet er det desto mindre av - men det gjør ikke noe.

Da lillemor våknet i dag var klokka nesten halv åtte, og det var ikke tjohei og opp av senga, neida - det var å krabbe inntil eadni en sin for litt hode mot hode kos - deeeilig!
Mens vi lå der og kosa begynte lillemor å prate, og det første som kom var "i dag skal jeg gå ut og leke, og da skal jeg gå bort til Madelen og da vil hun leke med meg og være med meg på lekeplassen".
Hærlige lille smurfelinen min!!!

Eadni og lillemor er ferdig påkledd, sjokoladekaken er ute av ovnen og mangler bare glassur og litt pynt - så snart det er klart tar vi på oss sko og tasser ut.


Vi skal kose oss på lekplassen, kanskje blir det en liten sykkeltur på oss også - vi skal i det hele tatt ikke planlegge så veldig mye, vi skal bare ta det som det faller seg og kose oss.

Noe av det deiligste som finnes er opplevelsen av bare å være, denne opplevelsen skal vi leve etter i dag.

Ønsker alle en fin dag!!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...