Søk i denne bloggen

onsdag 24. september 2014

Tenker du ofte på hvor lykkelig du er med kjæresten din?

Tenker du ofte på hvor heldig du er som har akkurat den kjæresten, kona eller mannen du har?
Tenker du ofte på de gode sidene ved denne personen du har valgt til å ha ved siden din?
Tenker du ofte på hvor godt det er å komme hjem til han eller henne?
Tenker du ofte på hvor godt det er for han eller henne å komme hjem med viten om at du er der når man kommer?
Tenker du ofte på hvor lykkelig du er med kjæresten din - om du er det da?
Tenker du ofte at dere er perfekte sammen, og må være ment for hverandre - sjelevenner rett og slett?

Når kjæresten din er bortreist, eller du er bortreist, kjenner du da at det er noe som mangler?
Når du ikke har snakket med kjæresten din på en dag eller to, kjenner du da at du har en million ord som skulle vært formidlet til han eller henne?
Når du på et par dager ikke har tatt på kjæresten din verken som et varsomt stryk i det du går forbi eller gjennom en lengre klem ved kjøkkenbenken, kjenner du da en lengsel etter den myke og kjærlige berøringen?
Når du har sovet alene, uforstyrret og kanskje godt i senga di et par tre netter kanskje, kjenner du da savn etter han eller henne som enda prater til deg når du driver og sovner og ikke minst snorker eller knør så du våkner?

Jeg tenker hver dag på hvor heldig jeg er som har akkurat mi konemor.
Jeg tenker hver dag på hvor god og snill hun er... noen ganger også på hvor irritert hun kan få meg...
Jeg gleder meg alltid til å komme hjem til henne, både når jeg er på reis og når jeg skal hjem fra jobb.
Jeg tripper etter kjæresten min, når jeg venter henne hjem, og prøver å holde meg våken til hun kommer om kveldstid...
Jeg har det veldig godt, og sammen med konemor og familien min er jeg lykkelig.

Når konemor er bortreist er det alltid noe som mangler i hjemmet hos oss.
Når konemor kommer hjem spør hun meg om jeg ikke har hatt noen å prate med mens hun har vært borte.
Når konemor ikke har vært hjemme på et par dager, kjenner jeg et gnagende behov for å holde rundt henne og puske henne i håret.
Når jeg har vært alene i sengen noen netter, savner jeg konemors skravling og dn lille plassen i senga - fordi konemor ligger midt i senga.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...