Søk i denne bloggen

lørdag 9. mai 2015

hogst og vedlikehold i den politiske skogen

Det politiske landskap er et overgrodd og uoversiktig landskap og ta seg fram i, det gror over seg med busker, kratt og ugress.

Jeg tenker det er tid for at man tar fatt i saga - går til verks for å rydde opp, finne ut hvilke vekster som er potensiale og hold i.
Jeg tenker det er tid for å fjerne ugress, ødelagte, råtne og visne vekster...
Denne oppryddingen trengs innad i de politiske partiene og den trengs blant velgerne.

Det er tid for hogst og vedlikeholdsarbeid i den politiske skogen.
Det er politisk valg allerede til høsten, jeg for min del skal rydde i min skog - jeg skal finne de råtne trærne som skal ut av vurderingen, jeg skal finne de trær som fortsatt står igjen med noe verdi og kvalitet for så og prioritere nøye hvilke trær og vekster jeg skal satse på.

Det er noe med alle partier man liker, og det er noe med alle partier man ikke liker...
Er trærne jeg skal satse på røde og gule, er de grønne eller er de bare røde?

Velkommen til årets vakreste eventyr, kommunevalget...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...