Søk i denne bloggen

onsdag 13. mai 2015

Har du tenkt over hvor mange bilder du har av barnet ditt på nettet?

http://www.nrk.no/norge/mener-norske-foreldre-er-naive-1.12359822


"– Hvis de ikke lager sitt eget overgrepsmateriale med nye overgrep mot nye barn, så kan de gå ut på internett og finne eksisterende bilder og låne ansikter."

Pedofile er syke mennesker med syke behov og handlinger.
Seksualdriften er som vi vet veldig sterk i oss mennesker, jeg har derfor ingen tro på at pedofile klarer å styre sin begeistring for barn ... i alle fall ikke over så veldig lang tid.

Det er kun tre ting som fungerer på disse menneskene, når det kommer til å unngå seksuelle forbrytelser mot barn - det er nemlig det som er saken, seksuelle forbrytelser;

Man kan bure pedofile mennesker inne, i alle fall låse de inne - for evig og alltid.
Dette oppleves veldig umenneskelig og grusomt, man kan da ikke låse inn mennesker på livstid - man har da visse rettigheter.
Ja, og det samme har barna - men de blir ikke hørt, fordi vi skal ivareta voksne menneskers rett til å gå fritt omkring... som tidløse bomber til de sprenger i nærheten av små barn.

Man kan kasterere de som har fått påvist at de er pedofile. Personer som har begått overgrep mot barn kan rett og slett kastereres, først som sist - så unngår man at de begår samme forbrytelse igjen. Dette er noe man bare ikke gjør, man kan rett og slett ikke ta fra folk evnen og muligheten til å ha et seksualliv - alle mennesker har rett på et seksualliv.
Nei, alle mennesker skal faktisk ikke ha rett på et seksualliv - ikke når det innebærer at man for å få dette seksuallivet skal begå forbrytelser mot små barn.

Man kan fotfølge den pedofile, som longsemann sier - 24-7, 100%.
Dette er veldig tidkrevende, ressurskrevende og slitsomt - og jeg tror vi ville hatt problemer med å finne tak på noen som i det hele tatt var villig til å påta seg oppgaven.

Vi har problemer med å låse inn folk allerede som det er i dag, og det er trolig ikke den beste løsningen i denne sammenhengen heller. Jeg tenker det er lettere å gå god for at alle mennesker har rett til både frisk luft og å vandre fritt omkring.

Jeg har der i mot ingen problemer med å gå inn for kasterering av denne gruppen mennesker. Vi har sett på katter og hunder og vet at det funker, og jeg mener faktisk at hensynet til barna våre veier langt mer enn at pedofile skal ha rett til ereksjon og kos... sånn er det.

Behandling av pedofile, om det er mens de soner eller i andre sammenhenger - jeg har ingen som helst tro, ingen som helst, på at en pedofil slutter å være pedofil.
Det jeg der i mot tror er at dersom man ikke kastererer en pedofil, eller fotfølger denne konstant, så vil det være snakk om tid før evt. nye overgrep skjer.

Mange pedofile er helt sikkert i utgangspunktet ålreite mennesker så lenge det ikke dreier seg om den seksuelle legningen, noe som skulle tilsi at man ved å fjerne det ene som er forkastelig på absolutt alle områder faktisk kunne gi vedkommende en sjanse til et ålreit liv.

Så til linken øverst;

Jeg bare spør -
Er du klar over risikoen du utsetter barnet ditt for ved å legge ut bilder av det på nettet?
Har du tenkt over hvor mange bilder du har av barnet ditt på nettet?

Jeg bare sier det -
Om mitt barn hadde dukket opp i en pervers bildesamling, da tror jeg jammen jeg hadde hatt liten impulskontroll.
Jeg er meget tydelig, streng og kritisk til hvilke bilder og hvor mange bilder som legges ut av mine barn.

Til sist -
Det er ikke tillatt, det er faktisk forbudt ved lov, å legge ut bilder av andre - innkludert andres barn - på nett uten å spørre vedkommende / foresatte først.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"Psykt bra samtale" - mitt lille bidrag til den store jobben

Jeg har de siste to - tre årene gått med en kraftig drøm om å starte min egen podcast, en pod der jeg snakker med folk om psykisk helse gene...