Søk i denne bloggen

torsdag 30. januar 2014

du e ikke ho eadni...

Mamma og bror har reist til bestemor og resten av familien, mens lillemor og eadni er hjemme - fullfører uken og koser oss med alenetid.

Når klokka så vidt det var hadde passert seks i dag tidlig, skrek lillemor til "nei sara, nei sara…eadniiiiii..."
Eadni skvatt til, kastet seg rundt mot mamma sin plass - der lillemor gjerne ligger når vi er alene…
Sssssshhh.., så da lillemor - eadni er her, det er bare en drøm…

At jeg hadde endret vekkeklokka fra seks til halv syv i dag, med tanke på at vi ikke trengte å komme oss til barnehage før halv åtte - viste seg å være helt unødvendig…

Lillemor satte til å fortelle om drømmen sin - "så gjorde hun, så gikk hun, så sa hun… og så tok hun Panda
(lillemor sin trofaste følgesvenn siste fire årene) - hun får ikke lov å ta panda, da sa jeg nei sara, nei sara og da gråt jeg…"

Stakkars lille jenta, jeg kan ikke forestille meg skrekken over å miste bestevennen sin så brått fordi noen bare griper tak i den og tar den med seg…

Barnehage i dag ble det av forskjellige grunner ikke noe av, og lillemor endte med eadni på jobb.
Vel inne på mail lyser det viktig i mot meg - og rådgiver på kontoret ender opp som  barnevakt en drøy times tid - nesten før både jeg, hun og lillemor rekker å tenke…

Jeg satte meg til rette og kom i det jeg selv tenker er et godt driv med mailer og skriv, underveis ble det slitsomt på øynene og hodet - så jeg tok på meg brillene mine -

… De brillene er ikke lillemor vant til å se meg med…

Lillemor: Eadni, hvorfor har du tatt på deg briller?
Eadni:      Fordi det ble litt tungt i øynene mine og hodet, da hjelper det på å ha brillene på.
Lillemor: Du høres ut som eadnien min, du ser og ut som henne på håret - og du har de samme klærne -
Eadni:      Det er jo bare briller som har kommet på lille venn…
Lillemor: Men du er jo ikke eadni mer.
Eadni:     Synes du ikke jeg er mer eadni med briller på?
Lillemor: Nei eadni, kan du være så snill å ta de av deg igjen..?







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"Psykt bra samtale" - mitt lille bidrag til den store jobben

Jeg har de siste to - tre årene gått med en kraftig drøm om å starte min egen podcast, en pod der jeg snakker med folk om psykisk helse gene...