Søk i denne bloggen

søndag 7. juni 2015

det er godt å være en hel familie igjen!

Ni år er gått siden vi flytta inn i gata vår i Tromsø -
Halv annen uke er gått siden vi flytta fra gata vår i Tromsø, og nyhuset huser fire og ikke lenger bare to.

Er det lenge siden du har flyttet?

Jeg vil i grublingens navn si deg en sak;
Enten må du sørge for å flytte ofte nok til at du får kastet greier ved gjevne mellomrom / latt være å fylle opp med for mye, eller så må du sørge for at du ikke har behov for å flytte i det hele tatt - så enkelt er det!

Da jeg kom nedover sto det ekser, unnskyld - esker - over alt i huset;
I sneia inn til kjøkkenet var det 16-17, i stua var det 17-18, på rommet til lillemann var det 8-10, på lillemor sitt rom var det 8-10, på lillerommet var det 15-16, i garasjen var det 15-20, på lillebadet var det 3...
Konemor hadde vært hyggelig og fredet vårt soverom og loftstua, jeg har sittet en del i loftstua med ryggen til retningen av soverommene til ungene og lillerommet for å si det...

Ja, og sa jeg at eskene over var det som kom i det første flyttelasset?
Vi fikk nemlig lass to for noen dager siden, der kom et par - tre kommoder, fire sykler med tilhørende stativ, ikke mindre enn rundt 20 esker til og alt som har hatt tilholdssted i garasjen - uteleker, ski med utstyr osv...

Konemor får spade av å styre med utpakking... egentlig pakking i det hele tatt, hun har likevel vært kjempeflink og fått ut masse før jeg kom.
Nå om dagen er konemor på jobb mens jeg driver og pakker ut, eller hun gjør en god jobb som selskapsdame - som i dag for eksempel, har hun ligget i senga på spikermatte mens jeg har fått på plass tøy i klesskapene.
Konemor er søt, hun har liketil forhandlet seg fram til en avtale som kort og godt går ut på at hun kan vaske tøy, men ikke har noe med å legge det sammen og i skap - det gjør jeg.

Lillemor og jeg har vært rundt på oppdagelsesferd i nærområdene, og har vært kjempeheldig - nå skal du høre...

Første tur ut stakk vi innom skolen hun skal begynne på til høsten for å høre om hun kan få se seg om der en dag.
Etter minutter med spørsmål direkte fra skolesekretær til lillemor om hun er seks år, om hun skal starte på skole til høsten, på denne skolen osv - kom samme spørsmålene til meg...
Det stemmer sa jeg, hun skal starte opp hos dere.
Så bra sa den hyggelige damen, i kveld skal det nemlig være foreldremøte for denne klassen - velkommen skal dere være, og neste mandag er det førskoledag - da får de blant annet utdelt sekker.
Vips, så var jeg på foreldremøte - og i morgen er det førskoledag for lillejenta vår, hun gleder seg råmasse og vi er sååååå glade for at vi får det med oss.
Om ytterligere ei uke er det besøksdag på SFO for småtassene som starter på skolen til høsten, enda en god ting for lillemor å se fram til.

Vi er fortsatt i landingsfasen, men vi nærmer oss stadig. Det er også rart med det, at samtidig som vi og spesielt lillemor skal lande - skal konemor og lillemann gjøre om på en tilværelse fra å være bare de to til en tilværelse med fire igjen... det skal også nevnes at vi to som har kommet til nå sist vel er de to med mest lyd...

Det er helt klart endringer fra to til fire, men det er godt å være en hel familie igjen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...