Søk i denne bloggen

tirsdag 27. september 2011

Tegnebrett og aftenbønn

Lillemann våkna litt over klokka fem i natt - sier natt, for det er hva det er på den tiden...
Jeg flytta han ut i stua for å unngå at han skulle vekke søstra som lå halvannen meter unna.
Etter å ha vært og tissa med lillemor litt over klokka halv syv, hørte jeg rasling i stua og forsto han var våken.

Når jeg kom ut i stua spratt lillemann opp, og spurte om jeg ville se knærne hans. Oe sa meg at det var ikke bare knærne han ville vise meg...
Ja,det vil jeg veldig gjerne gutten min...

Poden slapp dyna, og trykka den godt ned til hjelp. Så kom de fram, knærne...
Lillemann hadde funnet ei kulepenn da han ble alene...
Knær, lår og mage var kunstnerisk tegnet. Litt senere ville han vise fram at og rompa var tegnet, men det var mest for å vise rompa :-)
Jeg kunne ikke annet enn å stille hlillemann opp til fotografering.

Den samme lillemann, under aftenbønna i kveld -
Når vi kom til at Jesus må passe på mamma som er alene hjemme, da skjøt lillemann inn-
"nei, hun er ikke hjemme- hun er på jobb."

Ja, riktig - men hun er hjemme og.

Lillemann var ikke ferdig, og fortsatte -
"og når han Jesus kommer kjørende da stopper han opp, så løper han etter mamma som er på jobb."
Hva sier man til sånt?
Lillemann prata seg bort igjen, og jeg avslutta aftenbønna...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...