Søk i denne bloggen

fredag 7. februar 2014

Den deiligste konemora :-)

I dag har jeg hatt min ukentlige… nei, min hver annen ukentlige fridag. Tanken min var at da skal jeg sove - for jeg er skrekkelig trøtt om dagen, og jeg skal dra ut å handle til helgen og ikke minst lillemann sin bursdag.

Konemor hadde og tanker om å være hjemme fra jobb i dag viste det seg da fredagen nærmet seg, og når hun har tanker om å være hjemme en dag - legger det seg en liten uro litt rundt om i kroppen min.

Kan hende tenker du at det var da merkelig, en fridag sammen med konemoren sin skulle da ikke være noe å uroe seg for - det er fordi du ikke har hatt en fridag sammen med konemoren min…

Da jeg var liten jente var det, som hos andre barn, ikke mye kjekt å være hjemme fra skolen fordi man var syk. I mitt tilfelle kjente jeg etter flere ganger for å forsikre meg om at jeg var for syk til å gå på skolen, ikke fordi jeg i utgangspunktet måtte ligge hjemme i sengen min - det skjedde nemlig ikke…
Det som skjedde var at min mor alltid fant på ting vi skulle gjøre - vaske vindu, bytte gardiner, støvsuge, tørke støv…

Nå har jeg konemor, ei konemor som synes det kan være veldig deilig å ta seg fri fra jobben en sjelden gang for å få gjort et solid tak med husarbeid hjemme.

Ungene sov til klokka var halv åtte i dag tidlig, det var sååååååå deilig - og ei lykke og for oss som voksne som da fikk litt ekstra søvn.
Konemor leverte ungene i barnehagen mens jeg begynte smått å fikse på kjøkkenet, like godt bare å kaste seg ut i drivet - de rutine glade ungene jabbet forresten nærmest i munnen på hverandre på morningen "jeg vil at mamma skal levere oss" - jeg pleier nemlig å hente de.

Utover dagen har vi støvsugd, tørket støv, ryddet og vasket kjøkkenet, ryddet og vasket badet, ryddet og vasket soverommet, vasket over gulvene i huset…
I tillegg har vi vært ute og handlet, laget middag og hentet ned nabohunden.

Nå er huset i skjønneste orden, og jeg gleder meg til resten av helga - for jeg tenker at nå som huset ER tatt, kan jeg vel være heldig å ha konemor for meg selv når ungene er lagt - uten masse gjøremål som venter…

Jeg har den deiligste konemora :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...