Søk i denne bloggen

fredag 14. februar 2014

så nytt at jeg fortsatt kjenner på privilegiet det er å ha helgefri.

Frihelg -

Når man jobber turnus, når man vet det nærmer seg arbeidshelg, setter man ekstra stor pris på de helgene man har fri.
Man vil ha mest mulig ut av frihelgene - man vil gjerne både være mest mulig sammen, finne på ting, hvile, være ute, være inne osv.
Helgene skal gi fom for aktiviteter og rom for å ta seg inn.

I ti år har jeg jobbet turnus med arbeid hver tredje helg og i høytider, det gjør jeg ikke nå. Nå har jeg dagjobb og fri hver helg, det er enda så nytt at jeg fortsatt kjenner på privilegiet det er å ha helgefri.

Jeg går på jobb i uken - jeg gleder meg til å gå på jobb, jeg koser meg på jobb, etter hvert begynner jeg å bli sliten - men helgen nærmer seg og jeg kan kjenne at det er ok å kjøre på for det er straks helg og jeg kan ta meg litt inn.

En sjelden gang i blant, gjerne etter at vi har hatt ei helg eller to på rad der vi har kosa oss med aktiviteter, sosiale samvær evt - kjennes det ekstra godt ut med ei helg der man ikke har noen planer.

Denne helgen skal vi kose oss med småsmurfene - nyte det nydelige vinterlyset, leke og bare være… 

Småsmurfene skal få ta regien på helgen -
Jeg nyter helgefrien spesielt denne helgen :-)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...