Søk i denne bloggen

tirsdag 11. februar 2014

eadni, har du og mamma klina?

Lille gutten min har alltid hatt mye rart for seg, og han har aldri hatt problemer med ord.

Nå har han blitt seks år, og man skulle selvfølgelig forvente at han både kan - og har forståelse for - en viss mengde ord.., men ikke alt mulig rart…
Det er og slik at han alltid har stillet spørsmål, men han kom aldri i hva, hvor, hvorfor stadiet - han kom i hva som skjer dersom, enn hvis, hva tror du hvis, enn om, kan du tenke deg dersom, hvordan blir det om…

Jeg hentet ungene tidlig i barnehagen i dag, fikk gjort lillemann klar til å reise på en kort bestemortur sammen med mamma.

… I bilen på tur inn til byen skulle det altså rause ut med spørsmål, forklaringer, beskrivelser på noe man IKKE skulle forvente at min lille seksåring var klar for enda… mens lillesøster, hun var mer opptatt av prinsesseringen sin og at hun har mange fler hjemme…

Lillemann: Eadni, har du og mamma klina?
Eadni: Hva for noe?
Lillemann: Ja, har dere klina?
Eadni: Hva tenker du på lillemann, mener du om mamma og eadni har kyssa?
Lillemann: Ja, det er jo forskjellig - har dere kysset på en spesiell måte?
Eadni: Ja, det har vi.
Lillemann: Ja - dere har klina…
Eadni: Hmmm… det er penere om man sier kysse.
Lillemann: Var det sånn dere fikk meg, når dere kyssa sånn spesielt?
Eadni: Neeei, det har jo vi pratet om før - det må mer til, og to jenter klarer ikke det alene.
Lillemann: Når jeg kommer til Harstad, da blir det kjekt å se på den nye babyen.


Du og du, for en type -
Plutselig kom det, plutselig var han ferdig og i gang med prat om noe helt annet…





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...