Søk i denne bloggen

mandag 28. april 2014

konemor er verken til utlåns eller delings, hun er MI :o)

Har du noen gang drømt en drøm og kjent at du vil bli i den for alltid?
Har du noen gang hatt mareritt, våknet med puls på 120 og opplevd at det tar tid før du får sove igjen?
Har du noen gang drømt en drøm og når du har våknet har du vært sur på din bedre halvdel, på bakgrunn av noe denne ikke kan noe for annet enn at den tilfeldigvis var sentral i drømmen din?
Har du noen gang drømt en drøm du bare må fortelle om til noen når du våkner, fordi den var helt kjempesprø og morsom?
Har du noen gang drømt en drøm der du våkner opp og har så vondt i hjertet ditt at det kjennes ut som om du skal revne?

Jeg har drømt alle disse typer med drømmer, og det er vel ikke noen overraskelse at noen av de er vondere å oppleve, men det kan faktisk og hende at noen er vanskeligere å gå videre fra...

Her for noen netter siden hadde jeg en drøm etter å ha sett noe av det sprøeste, og da ikke på en morsom måte, noe av det merkeligste og forunderligste hva kjæresteforhold og samliv angår.
Det var helt tilfeldig at det dukket opp et program med en kar som hadde ikke mindre enn fire koner og var det seksten - sytten barn.

Jeg la meg som normalt den kvelden og våknet av den vondeste og mest hjerteskjærende drømmen der konemor med tillatelse hadde fått seg ei berte i tillegg til meg...
Uten å gå for mye inn i detaljer her, noe er som kjent best usagt, så hadde jeg vondt i hjertet mitt hele den dagen, ettermiddagen og kvelden...
Neste dag var det mindre vondt, men fortsatt vondt. Konemor ytret pent ved et tidspunkt, noe hun gjentok forsiktig noe mer bekreftende ved et annet tidspunkt, at det måtte være det programmet vi hadde gløttet litt på kvelden i forkant av drømmen som lå bak.
Det skulle ta dagesvis før jeg kom til meg selv etter denne drømmen...

Stakkars konemor mi -
Snille, gode, trofaste, deilige, sure, trofaste, personlige, monogame, sprøe, trofaste konemor mi... Konemor mi som får fram det beste i meg, som får fram sårheten min, som får meg til hele tiden å ville strekke meg litt lenger, som gjør meg til den sureste og den gladeste...

En sak er i alle fall sikkert, det blir aldri noe flerkoneri på gang her i smurfeland - konemor er verken til utlåns eller delings, hun er MI :o)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...