Søk i denne bloggen

mandag 24. mars 2014

...ingen hemmelighet at det en gang er deilig å ha en kosearm rundt armen sin...

Å følge lillemor til seng er noe av det mest deilige som finnes. Før man kommer seg inn i sengen holder hun stort sett alltid fast ved at hun ikke er trøtt, og kan derfor ikke synes om at hun må legge seg... Når hun får føttene opp i sengen der i mot, er hun verdens gladeste, såååå klar for å sove. Hun legger seg ned, koser og koser - så klar for å lukke øynene og hvile.., sove.

Å følge lillemann til seng er et eventyr...
Om man ikke lurer på det før, så lurer man i alle fall på om han har lopper i blodet når han skal legge seg.
Han ligger som en makk - knør fra side til side, rundt og rundt, opp i sengen og ned i sengen. Han gnir seg i øynene og gjesper om en annen, og han jabber ustandelig. Alltid har han vært sånn, lille guttn vår - han har kjempet mot søvnen fra han var en baby, de store, små hendene hans har alltid gnidd seg langt inni øynene på han når han blir trøtt.

Du kan legge deg inntil eadni om du har lyst sa jeg til han i sta. Kan jeg det spurte han pent tilbake mens han krøp inntil meg og fortsatte å knø litt rundt armen min, og lot føttene flette seg inn i føttene mine.
Eadni???
Ja lille venn...
Synes du det er deilig å ha ungen din inntil deg?
Ja lillemann, det er deilig å kjenne at du ligger inntil meg.
Var det derfor du sa at jeg bare kunne komme inntil deg om jeg har lyst?
...
Hmmm...

Det er noe med at når man har en knøer rundt seg, en liten sprellefant, så blir det mindre knøing når man har skrotten inntil seg - det blir nemlig litt vanskeligere å knø tenker jeg. Samtidig er det heller ingen hemmelighet at det en gang er deilig å ha en kosearm rundt armen sin... og kjenne en liten som blir roligere og roligere...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"...for oss som har opplevd å være den personen med ørlite promille som skal gjenvinne balansen..."

I går var jeg, kjerringa og hunden ute på en av årets ti på topp turer her i Østfold.                                                       ...