Søk i denne bloggen

onsdag 19. mars 2014

kan du være så snill å passe på kråka mi...

Kan du være så snill å passe på kråka mi mens jeg er bortreist spurte konemor meg om før hun dro. Ja, jeg skal selvfølgelig passe på kråka di svarte jeg.

I går pratet jeg med konemor i telefonen, hvordan går det med kråka mi spurte hun - har du matet den…
Eeh… nei, jeg har ikke matet kråka di svarte jeg.

For at jeg skal kunne mate kråka til konemor må jeg nesten ha kråka her jeg er, og jeg har ikke sett noe til den kråka siden konemor dro.
Jeg tror likevel jeg har hatt et kråkebesøk, bare uten at jeg har fått det med meg - jeg ser nemlig at kakebiten konemor la på verandan er borte.

Kråka til konemor heter kråka kra, og er en ganske stor kråkeunge som har fått det for seg at den skal komme på verandan, der konemor smetter ut med brød og kake til den - liketil har den snappa brød fra hånda hennes her en dag… men nå kommer den altså ikke når hun hun er borte, det kan jo hende at eadni framstår stor og skremmende…


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alenetid- frivillig eller..?

  Alenetid- Facinerende hva man får seg til å tenke på, når man har tid for seg selv... Mens noen higer etter alenetid, er ikke andre så o...