Søk i denne bloggen

lørdag 29. mars 2014

... tenkte det har vært noen kikkere hos dere utfra spor mot kjøkkenvinduet...

I dag tidlig da jeg våkna hos naboen, noe jeg visste jeg kom til å gjøre ut fra at det var der jeg la meg sent i går kveld, gikk jeg rett til vinduet for å se etter tegnet på at småttingene var stått opp hjemme...

Ingen gardin trukket fra verandadøra klokka seks...
Jeg la meg og sovnet, våknet igjen klokka 0703 og gikk naturlig nok rett til vinduet igjen - fortsatt ikke trukket fra...
Men i alle dager -
Ungene driver og våkner rundt seks og før seks om morningen, hvorfor ikke i dag??
Jeg gikk tilbake til vinduet klokka 0719 og kikket ekstra godt etter for å se om jeg rett og slett ikke så godt nok etter...

Joda - jeg kom til at gardinen trolig var trukket til side, i alle fall mer enn da jeg gikk i går kveld...
Jeg pusket meg opp, fikk på resten av tøyet, redde sengen tasset i vei i nysnøen...

Ned trappa, bort etter veien, opp mot huset, inn på plenen og til kjøkkenvinduet for å se om jeg kunne se noe liv inne... JEPP - der var jammen hodet til - KONEMOR så tidlig på morningen... i alle dager...
Jeg låste meg inn og i det samme spratt konemor rett tilbake til sengs, mens jeg fikk snoske på småsmurfene... :-)

Utpå dagen var vi ute med ungene i nysnøen, og nabokallen med hans unge. Etter hvert som vi sto forsto han at jeg har sovet over hos naboen og da kom det -
Å jaaaaa, det er du som har gått her ute... Jeg så noen hadde gått spor til men ikke fra og lurte litt på det, tenkte det har vært noen kikkere hos dere utfra spor mot kjøkkenvinduet...

Takk for den sa konemor da, du har lurt på om det har vært en kikker hos oss - og du har ikke sagt et ord om den tanken, bare latt det være.., du er en deilig nabo...

Vi har hatt nok en kosedag ute i gata i dag :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"Psykt bra samtale" - mitt lille bidrag til den store jobben

Jeg har de siste to - tre årene gått med en kraftig drøm om å starte min egen podcast, en pod der jeg snakker med folk om psykisk helse gene...